نسخه چاپی

‌ ‌ گلایه روزنامه اصلاح‌طلب از تعلل دولت در حذف یارانه پردرآمد‌ها

روزنامه ابتكار در مطلبی نوشت: «حذف یارانه سه دهك بالا كلید می‌خورد؛ موضوعی كه هرچند وقت یك‌بار نقل محافل می‌شود. این درحالی است كه تاكنون قدمی در جهت این اقدام برداشته نشده و دائماً در انجام آن این پا و آن پا می‌كنند.»

به گزارش نما روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «حذف یارانه سه دهک بالا کلید می‌خورد؛ موضوعی که هرچند وقت یک‌بار نقل محافل می‌شود. این درحالی است که تاکنون قدمی در جهت این اقدام برداشته نشده و دائماً در انجام آن این پا و آن پا می‌کنند.» حذف یارانه پردرآمد‌ها از وعده‌های همیشه دولت روحانی بوده و اختیار کامل هم دولت در مورد آن دارد، اما از انجام آن خودداری می‌کند. برخی می‌گویند دولت از بیم ناراضی شدن بخشی از مردم و رویگردانی آن‌ها از جناح حامی دولت از قطع یارانه پردرآمد‌ها خودداری می‌کند. در عین حال دولت مدام برای اداره کشور بهانه «کمی اختیارات» را می‌آورد، در حالی که از اختیارات خود هم استفاده نکرده و وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهد. برخی رسانه‌های حامی دولت صراحتاً اعلام کردند که اگر دولت چنین اقدامی انجام دهد، پایگاه رأی خود را از دست می‌دهد. در همین مطلب روزنامه ابتکار از قول آلبرت بغزیان، با عنوان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی آمده که: «من معتقدم قبل از انجام این اقدامات باید زمینه‌سازی شود، به عبارتی دیگر باید تأکید شود که این ماجرا نباید رأی دولتی را کاهش دهد یا ابزاری برای کسب رأی برای افراد دیگر شود.»
در هر موضوعی، نگاه انتخاباتی بر جناح اصلاح‌طلب چنان غالب است که مبنای تصمیم‌گیری‌هایشان شده و خیر و صلاح کشور را به خاطر انتخابات رها می‌کنند.

۱۳۹۸/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...