نسخه چاپی

رئيس سنديكاي صاحبان داروهاي انساني عنوان كرد؛

ذخایر دارویی كشور در حال اتمام است

عکس خبري -ذخاير دارويي کشور در حال اتمام است

ذخایر دارویی کشور در حال اتمام است و باید مسئولان برای تامین داروی مورد نیاز مردم فکری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر محمود نجفی رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی امروز 16 اسفند در مراسم افتتاحیه بزرگترین انبار دارویی کشور که در اسلامشهر برگزار شده بود، افزود: ما با سه چالش در حوزه دارو رو به رو هستیم كه اولین چالش نقدینگی است و بخش زیادی از نقدینگی صنعت در تمام ابعاد حتی داروخانه ها متاسفانه درگیر منابع هستند و بازگشتی ندارند.

وی گفت: کارخانجات تولید کننده دارو، شرکت های پخش و داروخانه ها با یک سیکل بدهی رو به رو هستند که بخش زیادی از مسائل این بدهی و مشکلات به خارج از سازمان وزارت بهداشت برمی گردد.

وی با بیان اینکه تامین ارز یکی از چالش های حوزه دارو است، عنوان کرد: شرکت های تولید کننده در تامین ارز دچار مشکل هستند در طی یکی دو ماه اخیر با تک نرخی شدن ارز مشکلات زیادی برای شرکت های تولید و توزیع کننده دارو پیش آمده است.

نجفی عنوان کرد: به دلیل اختلاس در بانک ها، بانک ها به صورت انقباضی برای دادن تسهیلات و وام برخورد می کنند و شرکت های تولید کننده به مسئولیت منابع در این زمینه مواجهه هستند.
وی تصریح کرد: دوره گردش کالا در صنعت دارو از ابتدا تا انتها بیش از سیصد روز است بنابر این از تولید، تدارک، توزیع در حوزه اقتصادی با توجه به شرایط فعلی صنعت دارو نمی توان انتظار سود دهی بالا داشته باشیم.

نجفی خاطر نشان کرد: اگر در مورد یک دارو در کشور با کمبود مواجهه شویم با تطبیق 10 برابر نیاز کشور جامعه متعادل نمی شود لذا باید مسئولان توجه کنند ذخایر دارویی کشور در حال اتمام است و باید فکری برای این موضوع شود تا مردم در خصوص دارو با کمبود و مشکل مواجهه نشوند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...