نسخه چاپی

10 دانشگاه برتر كانادا را بشناسید!

عکس خبري -10 دانشگاه برتر کانادا را بشناسيد!

كشور كانادا به‌عنوان دومین كشور بزرگ جهان ، ازجمله كشورهایی ست كه با دارا بودن سطح بالای استانداردهای زندگی مقصد بسیاری از افرادی ست كه تصمیم به مهاجرت می¬گیرند. بنابراین بدیهی ست كه در سطح بین‌الملل به‌عنوان یكی از بهترین كشورها برای زندگی و تحصیل شناخته شود.


کشور کانادا به‌عنوان دومین کشور بزرگ جهان ، ازجمله کشورهایی ست که با دارا بودن سطح بالای استانداردهای زندگی مقصد بسیاری از افرادی ست که تصمیم به مهاجرت می گیرند. بنابراین بدیهی ست که در سطح بین‌الملل به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل شناخته شود. دانشگاه‌های کانادا در میان مراکز تحصیلی دنیا از جایگاه بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل سالانه هزاران دانشجو از اقصی نقاط دنیا با هدف تحصیل در دانشگاه‌های کانادا مهاجرت به این کشور را برمی گزینند و مراکز آموزش عالی این کشور راهی کانادا می شوند. معقول بودن هزینه‌ها، سطح بالای کیفیت آموزشی و ارزش بالای مدارک تحصیلی این دانشگاه ها ازجمله دلایلی ست که مردم را به ادامه تحصیل در کانادا تشویق می کند. جالب است بدانید نام ۲۶ دانشگاه کانادا در رده‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS که در سال ۲۰۱۹ منتشرشده است ، به چشم می خورد که از میان آن ها نام سه تا از این دانشگاه ها در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا و نام بیش از ۱۱ تای آن‌ها در لیست ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا دیده می شود.
اگر شما هم دوست دارید تحصیل در یکی از مراکز تحصیلی عالی کانادا را تجربه کنید همراه ما باشید تا با دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید.

5.png



1- دانشگاه مک گیل
چندین سال است که دانشگاه مک گیل در بین مراکز تحصیلی کانادا رتبه اول را کسب می کند و یکی از برترین دانشگاه های کانادا است که در شهر مونترآل و در استان کِبک در کانادا قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ تأسیس‌شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های کانادا محسوب می شود. دانشگاه مک گیل با داشتن ۳۰۰ ساختمان، بیش از ۷۵ مرکز تحقیقاتی ، هزاران دانشجو، و بیش از ۳۰۰ رشتهٔ تحصیلی ازجمله رشته‌های پزشکی و حقوق در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و مطالعات مداوم میزبان دانشجویانی ست که از ۱۵۰ کشور دنیا به کانادا سفر می کنند.
همچنین هر یک از دانشکده های این دانشگاه از تعداد زیادی دپارتمان و مرکز تحقیقاتی برخوردار هستند که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:
دانشکده علوم کشاورزی و محیط‌زیست(با دپارتمان¬های تغذیه و علوم غذایی) ، دانشکده هنر ( که شامل بخش‌های تاریخ، بـاستان شناسی، زبان فرانسه،‌زبان انگلیسی،‌ فلسفه، جغرافیا، ادبیات، ‌علوم اجتماعی و علوم سیاسی می¬شود )، دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی؛ دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی(با دارا بودن دپارتمان مهندسی معماری و نیز دوره‌های تحصیلی در زمینه های: عمران، الکتریک، مکانیک،مهندسی شیمی،‌ معدن و مواد،. دانشکده مدیریت ، دانشکده حقوق، دانشکده موسیقی، دانشکده علوم ( که شامل دپارتمان علوم کامپیوتر و دوره‌های تحصیلی درزمینهٔ: زیست‌شناسی،‌شیمی، مطالعات جوی و اقیانوسی، فیزیک، ریاضیات و آمار، روانشناسی است).
جالب است بدانید ۱۲ تن از برندگان جایزه نوبل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک گیل بوده اند و اشتغال بکار فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بیش از صد کشور دنیا یکی دیگر از مزایای دانشگاه مک گیل است.
2- دانشگاه تورنتو
یکی دیگر از دانشگاه های برتر کانادا ، دانشگاه تورنتوست که در بزرگ‌ترین شهر کانادا یعنی شهر تورنتو واقع‌شده است.نام این دانشگاه همواره در بین دانشگاه های برتر دنیا به چشم می خورد و همیشه یکی از دانشگاه‌هایی ست که در جایگاه اول تا سوم دانشگاه‌های کانادا قرار دارد. دانشگاه تورنتو یکی از مراکز جامع متمرکز بر تحقیقات است که برای اختراع و نوآوری دانشجویان اهمیت زیادی قائل است و فرصت مای شغلی که برای فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ایجاد می شود ، همیشه بیشتر از سایر دانشگاه¬های دیگر کاناداست. کسانی که مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند می‌توانند پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا ، تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا و در بخش‌های متعدد تحصیلی و پژوهشی دانشگاه تورنتو نظیر دپارتمان های پزشکی ، دندانپزشکی، دارو، پرستاری، خدمات اجتماعی، سلامت عمومی، طراحی و معماری ، مهندسی، علوم و هنر، مدیریت، حقوق،موسیقی، فیزیولوژی و علوم ارتباطات ادامه دهند. لازم به ذکر است شهریه این دانشگاه بالاتر از دیگر دانشگاه‌های کاناداست و اگر به لحاظ مالی مشکلی ندارید می توانید با تحصیل در این دانشگاه ، تحصیل در یک دانشگاه با سطح علمی بالا و امکانات فوق‌العاده و مطابق با استانداردهای روز دنیا را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا


3- دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کاناداست که در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. سال تاسیس این دانشگاه به سال ۱۹۰۸باز میگردد و به سبب شهرتی که درزمینهٔ آموزش و پژوهش دارد همواره یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا و کانادا شناخته میشود. دیدگاه کارآفرینانه بریتیش کلمبیا موجب شده است که دانشجویان، کارکنان و بخش‌های مختلف دانشگاه همواره به فکر روش مای جدید باشند و بعد از فارغ‌التحصیلی سریعا جذب بازار کار شوند.تنوع شهری، طبیعت زیبا و بکر، و آب و هوای ونکور این دانشگاه را به یکی از اولین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌الملل تبدیل کرده است.
4- دانشگاه آلبرتا
دانشگاه دولتی علوم و تحقیقات آلبرتا، در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون ایالت آلبرتا تاسیس شد و یک دانشگاه مبتنی بر پژوهش است که سالانه بیش از 40 هزار دانشجو از کشور کانادا و سایر کشورهای دنیا در آن تحصیل می کنند. این دانشگاه با ۱۸ دانشکده در ۴۰۰ رشته در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا و سایر مقاطع تخصصی دانشجو می پذیرد و با یک محیط پویا و علمی همواره پیشروی اهداف علمی ست.

6.png



5- دانشگاه مونترال
بزرگ‌ترین دانشگاه در ایالت کبک کانادا و دومین دانشگاه بزرگ کانادا، دانشگاه مونترال ست که در سال ۱۸۷۸ میلادی تأسیس‌شده است.هرچند این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی‌زبان در آمریکای شمالی محسوب می شود ولی دوره‌های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند. این دانشگاه از ۱۳ دانشکده، ۶۰ دپارتمان و دو مدرسه تشکیل‌شده و بیش از ۶۵۰ رشته در مقاطع کارشناسی و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۷۱ رشته دکتری را ارائه می‌دهد.

7.png



6- دانشگاه مک مستر
دانشگاه دولتی مک مستر، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کاناداست که درزمینهٔ علوم و تحقیقات و پزشکی فعالیت می کند. این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ در شهر همیلتون ایالت انتاریو تأسیس‌شده و از ۶ دانشکده مجزای علوم، مهندسی، علوم اجتماعی علوم انسانی، بهداشت، و تجارت و ۴ پردیس مختلف برخوردار است.

بیشتر بخوانید: شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا


7- دانشگاه واترلو
یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کانادا دانشگاه واترلوست که در شهر واترلو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۵۷ تأسیس‌شده و از ۶ دانشکده و ۱۰ مدرسه دانشکده محور برخوردار است. این دانشگاه به خاطر برنامه مای نوآورانه خود به نوآورترین دانشگاه کانادایی معروف است و به دلیل ارائه دوره‌های تحصیلی به همراه کارگاه‌های عملی و تجارب کاری قابل‌اجرا محبوبیت زیادی میان دانشجویان کانادا دارد.
8- دانشگاه کلگری
دانشگاه تازه تاسیس و دولتی کلگری یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های علوم تحقیقات در کاناداست که علی‌رغم اینکه در سال ۱۹۶۶ میلادی تأسیس‌شده است ، توانسته است در این مدت کوتاه به یکی از دانشگاه‌های برتر دنیا و کانادا تبدیل شود. این دانشگاه در شهر کلگری، استان آلبرتای کانادا قرار گرفته و با ۱۴ دانشکده ، در بیش از ۲۰۰ رشته مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای میزبان دانشجویان زیادی از سراسر دنیاست.
9- دانشگاه وسترن
یکی دیگر از دانشگاه‌های خوب کانادا ، دانشگاه وسترن است که در شهر لندن در انتاریو قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می¬شود. این دانشگاه یک مرکز آموزشی متنوع است که با ۱۲ دپارتمان تحصیلی و ۳ دانشکده مرتبط، در ۴۰۰ رشته تحصیلی از دانشجویان سراسر دنیا دانشجو می پذیرد.جالب است بدانید پردیس این دانشگاه عنوان زیباترین دانشگاه کانادا را از آن خودکرده است و علاوه بر دارا بودن تاریخچه‌ای غنی از اکتشافات بنیادین و کاربردی ، یکی از افتخارات آن کاشف انسولین فردریک بنتینگ است که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.
10- دانشگاه کوئینز کانادا
دانشگاه کوئینز دیگر دانشگاه برتر کاناداست که در شهر کینگستون استان انتاریو قرار دارد و در سال ۱۸۴۲ تأسیس‌شده است. این دانشگاه از اولین دانشگاه‌های کاناداست که به دانشجویان خود کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌دهد و یکی از اولین این دانشگاه‌هاست که مجوز اعطای مدرک را دریافت کرد.

دانشگاه سایمون فریزر (SFU)، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه یورک، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه گوئلف، دانشگاه منیتوبا، دانشگاه کارلتون، دانشگاه ویندسور، دانشگاه رجینا و دانشگاه مموریال از دیگر دانشگاه‌های کانادا هستند که می توانید به تحصیل در آن ها فکر کنید.

۱۳۹۸/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...