نسخه چاپی

پاریس: مسیر گفت‌وگو با ایران هنوز باز است

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید با وجود گام سوم كاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای، مسیر گفت‌وگو با تهران همچنان باز است.

به گزارش نما، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه تأکید کرد که مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی با تهران همچنان گشوده است.

اخبار سیاسی- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لو دریان گفت با وجود آنکه ایران همانطور که گفته بود گام سوم در مسیر کاهش تعهد به توافق هسته‌ای را برداشته، اما هنوز امکان گفت‌وگو با ایران وجود دارد.

وی که با رادیو ۱ اروپا گفت‌وگو می‌کرد، در مورد ایران گفت: «اقداماتی که آن‌ها انجام داده‌اند، منفی است، اما تعیین‌کننده نیست. آن‌ها می‌توانند [از این گام‌ها] بازگردند و مسیر گفت‌وگو هم هنوز باز است.»

وزیر خارجه فرانسه گفت اقدامات اخیر ایران، زمان گریز این کشور را چندان کاهش نداده است.

جمهوری اسلامی ایران آخر هفته گذشته در واکنش به عدم تحقق وعده‌های اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام، بخش دیگری از تعهدات خود ذیل برجام را به حال تعلیق درآورد.

در گام جدید، ایران اعلام کرده است که دیگر هیچ‌یک از محدودیت‌های تعیین‌شده برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌ای را اجرا نخواهد کرد. آزمایش زنجیره‌های نسل‌های جدید سانتریفیوژ از جمله مواردی است که در دستور کار سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

اردیبهشت ماه امسال در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، تهران اعلام کرد که اجرای بخشی از تعهداتش ذیل برجام را متوقف می‌کند. ایران تاکنون در دو مرحله، دو فرصت ۶۰ روزه به اروپا داده تا تعهدات اقتصادی خود را اجرایی کرده و آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا را جبران کند.

کانال مبادله‌ای «اینستکس» و خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری از جمله پیشنهادات اتحادیه اروپا بوده است که به دلیل ناکافی بودن و همچنین مخالفت آمریکا، در عمل ناکام مانده‌اند.

۱۳۹۸/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...