نسخه چاپی

آیت الله مكارم: ازدواج در سن كمتر از ۱۳ سال باطل است

یت الله مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج در سن زیر ۱۳ سال تاكید كرد: در عصر و زمان ما عملا ثابت شده كه این ازدواج‌ها به مصلحت دختر‌ها و پسر‌ها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به این كه غبطه و مصلحت باید رعایت شود این گونه ازدواج‌ها باطل است و اعتباری ندارد.


به گزارش نما آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به پرسشی درباره ازدواج در سن زیر ۱۳ سال تاکید کرد: در عصر و زمان ما عملا ثابت شده که این ازدواج‌ها به مصلحت دختر‌ها و پسر‌ها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به این که غبطه و مصلحت باید رعایت شود این گونه ازدواج‌ها باطل است و اعتباری ندارد.

پرسش: آیا ازدواج در سن زیر ۱۳ سال حرام است؟

پاسخ: در گذشته این اجازه به اولیاء داده می‌شد که حتی برای صغیر همسری انتخاب کنند و معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شد، ولی در عصر و زمان ما عملا ثابت شده است که این ازدواج‌ها به مصلحت دختر‌ها و پسر‌ها نیست و دارای مفاسدی است و با توجه به اینکه غبطه و مصلحت باید رعایت شود این گونه ازدواج‌ها باطل است و اعتباری ندارد. نسبت به آنچه در گذشته انجام شده اگر در آن زمان واقعا مفسده‌ای نداشته و غبطه صغیر رعایت شده محکوم به صحت است.

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...