نسخه چاپی

بزرگترین پالایشگاه‌ جهان همچنان در آتش می‌سوزد

پالایشگاهی كه در عربستان موردحمله پهپادی قرار گرفته بزرگترین پالایشگاه جهان با ظرفیت فراوری 7 میلیون بشكه در روز است.

به گزارش نما،حملات پهپادی به دو پالایشگاه آرامکو عربستان آتش‌‌سوزی گسترده‌ای ایجاد کرده است. وزارت خارجه این کشور هنوز منبع عامل حملات را اعلام نکرده و گفته‌ است که تحقیقات روی آن ادامه دارد. با این حال منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان انجام حمله به وسیله پهپادها را تایید کرده است.

اخبار اقتصادی-ویدئوهای گرفته شده از این آ‌تش‌سوزی به صورت آنلاین نشان می‌دهد که دود عمیقی از محل ایجاد آتش‌سوزی برخاسته و صداهای انفجاری شنیده می‌شود.

پالایشگاه آرامکوی عربستان که در منطقه عبقیق قرار دارد، یک مجتمع فرآوری نفت است که در60 کیلومتری جنوب غربی دهران واقع شده و بزرگترین پالایشگاه نفت خام دنیا هم محسوب می‌شود.

در این پالایشگاه نفت خام ترش تبدیل به نفت خام شیرین می‌شود و پس از آن از طریق خلیج فارس و دریای سرخ صادر می‌شود. برآورد شده که ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه 7 میلیون بشکه در روز است. این پالایشگاه پیش از این در فوریه 2006 توسط نیروهای القاعده تهدید شده بود اما نیروهای القاعده موفق نشده بودند آسیبی به آن وارد کنند.

مجموعه پالایشگاهی کورائیس هم یکی دیگر از پالایشگاه‌های هدف قرار گرفته است که در فاصله 160 کیلومتری ریاض قرار دارد هنوز تاثیر این ‌آتش‌سوزی روی قیمت جهانی نفت به دلیل بسته شدن بازارهای جهانی در آخر هفته مشخص نیست.

در پایان بسته شدن بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 60 دلار در هر بشکه معامله شد.

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...