نسخه چاپی

پیش بینی سلامت آینده نوزاد با بررسی قد و وزن

مطالعه جدید نشان می دهد قد و وزن همراه با هم در زمان تولد می توانند به پزشكان در مورد وضعیت سلامت قلبی كودك در سنین بالاتر كمك كنند.

به گزارش نما، دکتر برایان استنزفیلد، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی جورجیا، در این باره می گوید: «وزن در زمان تولد به ما درباره رشد جنین می گوید درحالیکه قد توضیح کامل تری هم از رشد جنین و هم خط سیر رشد جنین را به ما نشان می دهد.»

اخبار اجتماعی-شاخص پاندرال (PI) همانند شاخص توده بدنی، قد و وزن را مورد محاسبه قرار می دهد و شاخص درست تری از رشد جنین و آینده جنین را ارائه می دهد. یافته های این مطالعه نشان می دهد میزان PI پایین در زمان تولد باید به عنوان یک خطر که بایستی مورد توجه قرار گیرد تلقی شود.

مطالعات نشان داده اند بین وزن پایین در زمان تولد و مشکلات قلبی و مرگ در آینده ارتباط وجود دارد. در این مطالعه، ۳۷۹ نوجوان سالم در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال مورد بررسی قرار گرفتند. والدین وزن و قد کودک شان در زمان تولد را در اختیار محققان قرار دادند.

محققان رابطه بین وزن در زمان تولد و میزان PI تولد را با ساختار و عملکرد بطن چپ در کودکان مطالعه کردند. مطالعه نشان داد PI پایین بیشترین ارتباط را با فاکتورهای پرخطر مشکلات قلبی داشت.

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...