نسخه چاپی

دولت در توسعه مترو كمك كرده است

استاندار تهران گفت: خطوط مترو تهران تا سال 1420 به 11 خط افزایش می‌یابد و دولت كمك‌های لازم را برای توسعه مترو داشته است.

به گزارش نما، انوشیروان محسنی بندپی در سومین جلسه شورای حمل و نقل ترافیک استان تهران که با موضوع توسعه خطوط ریلی و بررسی روند احداث متروی اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: جلسه فوق‌العاده شورای عالی ترافیک استان به درخواست شهرداری تهران برای بررسی حمل و نقل ریلی برگزار شد.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در این جلسه به موضوع بهینه‌سازی خطوط مترو و همچنین کاهش سرفاصله‌های ورود قطار به داخل ایستگاه مترو مباحثی مطرح شد.

وی بیان داشت: ما به دنبال افزایش ایمنی و ارتقا کیفیت مترو شهری هستیم و بستر آن را نیز فراهم خواهیم کرد.

محسنی بندپی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خطوط ریلی تهران تا سال 1420 به 11 خط افزایش می‌یابد و توجه ویژه‌ای به حمل و نقل ریلی حومه‌ای و اکسپرس شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بررسی‌های دقیق‌ترین از لحاظ مالی، فنی و اجرایی در حال انجام است و امیدواریم دسترسی‌های لازم را برای حمل و نقل ریلی داشته باشیم.

استاندار تهران بیان داشت: ما به دنبال آن هستیم که مردم به فاصله 800 متر دسترسی به خطوط مترو داشته باشند و در فاصله زمانی کوتاهی به یکی از مدل‌های حمل و نقل عمومی در نزدیکی محل کار و سکونت خود دسترسی داشته باشند.

محسنی بندپی تصریح کرد: خط مترو تهران به اسلامشهر امروز مورد بررسی قرار گرفت که این خط تبادلی و یا انتقالی باشد که در نهایت در جلسه امروز مقرر شد خط مترو اسلامشهر ـ تهران انتقالی باشد و کارفرمای آن نیز شهرداری اسلامشهر است و مقرر شد مصوبات جلسه امروز در شورای عالی ترافیک نیز مطرح شود.

وی ادامه داد: مردم اسلامشهر از دهه 70 به دنبال توسعه خط مترو در این شهرستان بوده‌اند، عملیات آن آغاز شده است و قرارگاه خاتم نیز قرار است این خط مترو را به بهره‌برداری برساند.

استاندار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا دولت سهم خود را از حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران پرداخت کرده است، گفت: دولت کمک‌های متفاوتی به شهرداری تهران داشته است. 88 درصد درآمدهای ارزش افزوده به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود و این یکی از کمک‌های دولت به شهرداری است و در ابعاد مختلف این کمک‌ها وجود دارد.

محسنی بندپی گفت: ما برای توسعه مترو قطعا کمک‌های بیشتری را انجام خواهیم داد؛ چراکه حمل و نقل ریلی موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه و همین طور کاهش ترافیک و آلودگی هوا است.

وی بیان داشت: 630 واگن مترو نیز یکی دیگر از تسهیلات و کمک‌های دولت به مترو بوده است.

استاندار تهران در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مترو پرند و پردیس چه زمانی راه‌اندازی می‌شود گفت: مطالعات مترو پردیس در حال انجام است و مترو پرند نیز به فرودگاه امام(ره) متصل خواهد شد.

محسنی بندپی تاکید کرد: برای سایر شهرستان‌ها نیز مطالعات تکمیلی حمل و نقل ریلی و قطار شهری انجام شده است و شهرستان‌هایی از جمله ملارد، قدس، شهریار، در نیمه اول سال آینده آماده می‌شود و امیدواریم سایر شهرستان‌ها نیز به خطوط قطار شهری اضافه شود.

وی در خصوص افزایش سقط جنین در استان تهران گفت: تهران به لحاظ اینکه متخصصین زیاید و جمعیت آن نیز نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است بنابراین میزان مسایل پزشکی و درمانی ان بیشتر از شهرهای دیگر است البته به لحاظ متخصصین و مراکزی که در استان تهران وجود دارد از سایر شهرستان ها به تهران مراجعه می کنند و همین موضوع موجب افزایش برخی از این موراد می شود.

وی ادامه داد: شاید در این مورد با توجه به اینکه این کار غیر قانونی است و نباید انجام شود و در شهرهای کوچک پزشکان و مردم نیز یکدیگر را می‌شناسند این بیماران برای انجام این کار به تهران می‌آیند، لذا اینگونه افزایش آمار در این حوزه در تهران ایجاد شده و در حقیقت این افراد از جاهای دیگر به تهران می‌آیند.

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...