نسخه چاپی

تحریم‌های آمریكا و فرصتی برای همكاری بیشتر چین با روسیه و ایران

كارشناس روس در زمینه انرژی یادآور شد كه تحریم‌های آمریكا علیه روسیه و ایران، نتوانسته آسیب جدی به اقتصاد دو كشور وارد كند، بلكه امكانات مضاعفی را برای همكاری چین با مسكو و تهران بوجود آورده است.




به گزارش نما، "کنستانتین سیمونوف" مدیر بنیاد امنیت ملی در زمینه انرژی در سخنرانی خود در باشگاه مباحثات بین‌المللی «والدای» اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران نتوانسته‌اند آسیب جدی به اقتصاد این دو کشور وارد کنند، ولی در عوض امکانات مضاعفی را برای همکاری مسکو و تهران با چین به وجود آورده‌اند.

اخبار سیاسی- سیمونوف گفت: «به طور کلی تمامی تحریم‌های غربی که علیه روسیه و ایران اعمال شده، راه تازه‌ای را پیش روی چین باز کرده است تا پیشنهادات جدیدی برای همکاری با به مسکو و تهران بدهد. احتمالاً غربی‌ها انتتظار چنین مسئله‌ای را نداشتند، هرچند که چنین اتفاقی خواهد افتاد. زمانی که شما کشوری را تحریم می‌کنید که چین به همکاری با آن علاقه‌مند است، این به منزله آن است که در واقع مواضع پکن در مذاکرات تقویت کرده‌اید.»

به گفته این کارشناس، به طور تقریبی میزان سرمایه گذاری چین در اقتصاد روسیه طی 5 سال گذشته افزایش یافته است و با توجه به کاهش جریان مالی در روسیه، مقامات پکن معتقدند که هر شروطی را می‌توانند به طرف روسی تحمیل کنند. وی افزود: «در این شرایط چین دقیقاً مسئله تحریم‌ها را مطرح کرده و هیچ امتیازی را برای روسیه در نظر نمی‌گیرد و طرف مقابل نمی‌تواند از قبول پیشنهادات مطرح شده از طرف آنها خودداری کند.»

سیمونوف یادآور شد که نمونه بارز این مسئله وضعیت کنونی پیرامون ایران است که امکان صادرات نفت این کشور به خاطر تحریم‌های آمریکا کاملاً محدود شده و به رغم مشکلات در این زمینه صنایع نفتی ایران همچنان با موفقیت به کار خود ادامه می دهد. وی توضیح داد: «درست است که ایران امکانات خود در تولید سریع نفت را از دست داده، ولی همچنان سالانه حدود 220 الی 230 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. به همین دلیل به رغم اینکه ایران مدت هاست که تحت تحریم‌های نفتی قرار دارد، نمی‌توان گفت که صنعت نفت این کشور از بین رفته است.»

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...