نسخه چاپی

چرا نباید از ورزش های قدرتی غافل شوید؟

درست به اندازه تمرین های هوازی، تمرین های قدرتی برای بدن شما مفیدند و نه تنها در فرم دادن به بدن، بلكه در بهبود وضعیت استخوان ها نقش دارند.




به گزارش نما، این تمرین ها، بر تحمل وزن و انجام حرکات تکراری با وزنه تاکید دارند. ورزش های قدرتی نیز به همان اندازه تمرینات هوازی، نقش کلیدی در کاهش وزن و رسیدن به اهداف تناسب اندام دارند:

اخبار اجتماعی-دوران سالمندی آسان تر: ورزش قدرتی باعث بهبود وضعیت استخوانها و استحکام آنها شده، متالویسم را افزایش داده، عضلات را حفظ کرده و استرس را در بدن کاهش می دهد، ضمن این که باعث می شود که فرد دوران کهنسالی راحت تری را تجربه کند.

افزایش توان ورزشی: ورزشهای قدرتی، نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شوند، بلکه سرعت، چالاکی و انعطاف بدن را هم افزایش می دهند و همه اینها برای انجام سایر ورزشها مثل دویدن و سایر ورزشهای استقامتی نیز مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی از پوکی استخوان باعث میشود که به سراغ مصرف لبنیات برویم اما پیشنهاد موثر این است که در کنار مصرف لبنیات، حتما وزنه هم بزنید زیرا این کار، تراکم استخوانها را به شکل باورنکردنی زیاد می کند.


افزایش متابولیسم: خیلی از ما فکر می کنیم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیاد میشود اما در واقع اگر عضلات بدن ما متراکمتر باشند، چربی بیشتری می سوزانیم و حتی در زمان خواب و نشستن هم چربی سوزی ما ادامه پیدا می کند.

افزایش کیفیت خواب: وقتی که متابولیسم بالا باشد و سطح انرژی بدن در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، خواب بسیار راحت تری هم خواهیم داشت. البته سعی کنید که در زمانهای نزدیک به زمان خواب، ورزش قدرتی انجام ندهید چون ممکن است که برعکس عمل کند.

افزایش سلامتی عمومی بدن: گرچه هدف بسیاری از افراد از انجام ورزش قدرتی این است که تناسب اندام داشته باشند اما مهمترین دستاورد ورزش قدرتی، سلامتی است. ورزشهای قدرتی در درازمدت باعث ایجاد تغییرات بسیار ارزشمندی در ما می شوند؛ از جمله: کاهش خستگی و درد در مبتلایان به فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن، افزایش تعادل در سالمندان، کاهش بافت چربی احشایی در بیماران مبتلا به چاقی یا اضافه وزن، بهبود حرکت در افرادی که مبتلا به آسیب های نخاعی هستند، کاهش ظاهر سلولیت، بهبودی سریع تر دردها، بهبود گردش خون و عملکردهای قلبی عروقی، تنفسی.

۱۳۹۸/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...