نسخه چاپی

قدرتمندترین لابی تجاری اروپا: بركسیت بدون توافق فاجعه است

كنفدراسیون تجارت اروپا در بیانیه‌ای اعلام كرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق به مثابه دستورالعمل فاجعه است.

به گزارش نما، کنفدراسیون تجارت اروپا، یکی از قدرتمندترین لابی‌های اروپا، روز دوشنبه هشدار داد خروج ناگهانی انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق پیامد‌های فاجعه باری خواهد داشت.

اخبار بین الملل _ بیانیه هشدارآمیز لابی تجارت اروپا تنها ساعاتی قبل از دیدار بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در لوکزامبورگ منتشر شد. هر دو طرف به فاصله تنها یک ماه و نیم قبل از ۳۱ اکتبر موعد تعیین شده برکسیت، برای حل و فصل اختلافات تحت فشار شدید قرار دارند.

مارکوس جی بیرر، مدیر اجرایی لابی تجارت اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: برکسیت بدون توافق به مثابه دستورالعمل فاجعه است و باید با قاطعیت کامل رد شود؛ چرا که خروج بی نظم و به هم ریخته انگلیس خسارات شدیدی را به دو طرف وارد خواهد کرد.

او افزود: ما از دو طرف می‌خواهیم تا ضمن بکارگیری نهایت تلاش دوجانبه به منظور اجتناب از خروج بدون توافق انگلیس، مذاکرات سازنده‌ای را در پیش بگیرند و در این چارچوب ما انتظار داریم دولت انگلیس بتواند گزینه‌های معتبری را در سریعترین زمان ممکن روی میز مذاکرات بگذارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جانسون بار‌ها تاکید کرده است انگلیس در موعد مقرر (۹ آبان) با یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

۱۳۹۸/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...