نسخه چاپی

تخلف دولت در اجرای قوانین

عضو هیئت رئیسه كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: دولت بسیاری از قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی‌كند كه دیوان محاسبات باید تخلفات را جهت رسیدگی قوه قضائیه اعلام كند.

به گزارش نما، یحیی کمالی‌پور با اشاره به شکایت اخیر برخی از نمایندگان از دولت به دیوان محاسبات به دلیل عدم اجرای قوانین و آیین‌ نامه‌های مصوب مجلس، گفت: متأسفانه دولت بسیاری از قوانین مصوب مجلس را اجرا نمی کند و عملکرد دولت انحراف های بسیار زیادی از قوانین دارد.

اخبار سیاسی- وی افزود: بخش اعظمی از قوانینی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد، یا در دولت اجرا نمی شود و یا آنکه به صورت ناقص اجرا می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: متأسفانه دیوان محاسبات و سایر نهادهای نظارتی هم تاکنون آن طور که باید و شاید بر عملکرد دولت نظارت نکرده اند در حالی که باید مراجع نظارتی عملکرد دولت در اجرای قوانین را به صورت مرتب رصد کنند تا دستگاه قضا با دولت و دستگاه‌هایی که قوانین را زیرپا می گذارند، برخورد کند.

کمالی پور تأکید کرد: نمایندگان مجلس طرح شکایت از دولت به علت عدم توجه به قوانین مجلس را به دیوان محاسبات ارائه کرده‌اند و انتظار ما این است که دیوان محاسبات به صورت دقیق، عملکرد دولت در اجرای قوانین را بررسی کرده و تخلفات آنان را اعلام کند تا قوه قضائیه با نهادهای متخلف برخورد قاطع داشته باشد.

۱۳۹۸/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...