نسخه چاپی

بحرین حزب‌الله را به انفجارمنامه متهم كرد

رژیم بحرین با فرافكنی و تلاش برای فرار از بحرانی داخلی و برآورده نكردن خواسته های مردم، انگشت اتهام را به سمت حزب الله لبنان نشانه رفت و این حزب را به دخالت در انفجارهای اخیر شهر منامه متهم كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد: سرتیپ طارق الحسن رئیس دستگاه امنیت عمومی رژیم بحرین گفت: "دستگاههای ویژه امنیتی در چارچوب تلاش های فشرده خود برای بازداشت عاملان سلسله انفجارهای صبح دوشنبه مناطق القضیبیه ، العدلیه والحوره توانستند چهار فرد مظنون را بعد از کسب مجوز از دادستانی کل و تکمیل همه اقدامات قانونی دستگیر کنند".

وی افزود: "تلاش ها در راستای تحقیقات به منظور روشن شدن ابهامات این جنایات تروریستی و مشخص شدن سایر جنایتکاران و دستگیری و ارجاع آنها به دادستانی کل در جریان است".

خبرگزاری بحرین درباره جزئیات اتهامات وارده به چهار فرد یاد شده مدعی شد: ثابت شده است که "تروریست ها " در خارج از بحرین آموزش دیده اند و اثر انگشت حزب الله کاملا واضح است.

سمیره ابراهیم بن رجب وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی بحرین گفت: گروههای تروریستی آموزش دیده در خارج از کشور این انفجارها را انجام داده‌اند و این گروه‌ها کشورهای دیگر از جمله لبنان را مقر خود قرار داده اند.

وی همچنین بدون ارائه مدرکی ایران را به تلاش برای سرنگونی رژیم این کشور متهم کرد و مدعی شد که چندین شبکه تلویزیونی طرفدار ایران پیروان خود را در بحرین برای سرنگونی نظام حاکم تحریک می‌کنند.

مسئولان بحرینی گفتند: شهر منامه دوشنبه این هفته شاهد انفجار پنج بمب دست ساز بود که در جریان دو کارگر آسیایی کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

رژیم بحرین پیش از این نیز مدعی کشته شدن یک نیروی پلیس خود در انفجاری در شهرک العکر این کشور شده بود.

برخی از کارشناسان معتقدند که ر‍ژیم بحرین با انتشار اینگونه اخبار می خواهد فضا را بیش از پیش امنیتی کرده و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی بیش از یکساله مردم بحرین را به سمت و سوی نظامی بکشاند تا بستر سرکوب شدیدتر آنها را فراهم کند.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...