نسخه چاپی

دایی:علی‌آبادی مرا انتخاب كرد

سرمربی تیم فوتبال راه آهن شهرری با اشاره به اینكه هر حرفی كه می‌زند حتی اگر حق باشد مورد هجمه قرار می‌گیرد، گفت: متاسفانه اتفاقات نادر تنها برای ما رخ می‌دهد و من از مسئولان می‌خواهم در حیطه وظایف خود صحبت كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار راه آهن شهرری - شهرداری تبریز گفت: وضعیت راه آهن مشخص است. ما بازی هفته گذشته را نیز بر اثر اشتباهات داوری از دست دادیم و سه امتیاز این دیدار مهم و موثر را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه سه امتیاز دیدار با شهرداری هم بسیار مهم است، ادامه داد: ما بازی سختی پیش رو داریم گرچه شهرداری در 2 دیدار گذشته شکست خورده اما به نظر من یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و همانند ما در 2 مسابقه پیشین به حقش نرسیده است. ما بازی سختی در خانه داریم و تمام سعی‌مان کسب پیروزی در این دیدار است.

سرمربی تیم راه آهن با اشاره به این موضوع که چند بازیکنش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و داور هم 2 بازیکن این تیم را از بازی با شهرداری محروم کرده است، ادامه داد: کعبی در بازی با مس اخراج شد ولی هنوز کسی جواب ما را در مورد این موضوع نداده است. نورمحمدی هم سه اخطاره شده است اما به هر حال عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در زمین خودمان به سه امتیاز دست یافته و از این وضعیت خارج شویم.

دایی در مورد اعتراض مسئولان باشگاه راه آهن به داور دیدار این تیم برابر مس سرچشمه و تاکید بر تکرار آن مسابقه خاطر نشان کرد: طبق ماده 38 آیین نامه انضباطی برگزاری مسابقات اگر مسئولان بازی کاری کنند که دور از مسائل فوتبالی یک تیم از اشتباهات آنها ضرر کند کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد نتیجه بازی تغییر کند یا مسابقه تکرار شود. ما هم شکایت خود را تنظیم و به کمیته انضباطی ارائه کردیم و خواهان تکرار بازی مس سرچشمه - راه آهن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اویس کردجهان در دیدار با مس سرچشمه 2 بار کارت زرد گرفته و قانون می‌گوید داور باید در هنگام دادن اخطار بازیکن اخطاری را نشان دهد تا همه از جمله تیم خود، تیم حریف و تماشاگران بدانند چه کسی اخطار گرفته اضافه کرد: در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاده و در آخر برنامه 90 هم در حالیکه آقایان فنایی، مرادی و فردوسی‌پور صحبت‌های خود را مطرح کردند به ما اجازه دادند روی خط بیاییم. ما از کجا می‌دانیم که بعد از بازی روی کاغذ ننوشته‌اند شماره هفت؟ زیرا 2 اخطار به شماره 2 داده شد این بازیکن 25 دقیقه غیر مجاز درون زمین بود و حتما بازی باید تکرار شود.

دایی با تاکید بر اینکه این اتفاق جزو نوادر داوری بود و چنین اتفاقاتی فقط برای تیم راه آهن رخ می دهد، ادامه داد: اگر به سایت یوفا مراجعه کنید متوجه می شوید در بازی سال 2000 آرسنال و آستون ویلا داور 2 کارت زرد به یک بازیکن نشان داد اما او را اخراج نکرد. این مسئله باعث شد تیم آرسنال از زمین بیرون برود و تماشاگران با اعتراضات خود داور را مجبور به نشان دادن کارت قرمز کنند. متاسفانه اتفاقات نادر برای ما رخ می دهد و کسی هم جوابگوی آن نیست.

سرمربی تیم راه آهن ادامه داد: در بازی قبلی ما مقابل شهرداری تبریز هم دقایق آخر داور خطا روی بازیکن ما را آوانتاژ نداد و ما را از یک موقعیت تک به تک محروم کرد. من گفتم سوت داور بی خودی بود و آقای عسگری، نایب رئیس کمیته داوران اینگونه واکنش نشان داد که داور هر وقت بخواهد می‌تواند آوانتاژ داده یا ندهد. شما ببینید آقای عسگری اینگونه به من پاسخ داد اما داور سه هفته محروم شد. شاید بازیکن من توپ را به اوت می‌زد اما ما حق را گفتیم.

وی ادامه داد: قانون یکی است و باید اجرا شود. اگر قانون می‌گوید مسابقه باید تکرار شود باید تکرار شود چون دنبال حق‌مان هستیم و با تمام احترامی که برای تیم مس سرچشمه قائلم ما از لحاظ فوتبالی صد بار دیگر هم به مس نمی‌بازیم. شما ببینید همان اتفاق بازی با شهرداری امروز فیلم آموزشی برای داوران شده است که کجا باید آوانتاژ ندهند. متاسفانه من هر حرفی می‌زنم حتی اگر حق باشد مورد حمله قرار می‌گیرم.

دایی با تاکید بر اینکه فیلم بازی موجود است و ما نمی‌دانیم داور در آن صحنه چگونه به بازیکن شماره هفت اخطار داده است، ادامه داد: اگر آن بازیکن اخراج می‌شد عکس العمل نیمکت مس چه بود و آنها چکار می کردند؟

وی در مورد صحبت‌های حسین عسگری، نایب رئیس کمیته داوران هم تصریح کرد: به نظر من تصمیم گیری در خصوص تکرار شدن یا نشدن این بازی بر عهده کمیته انضباطی و کمیته برگزار کننده مسابقات است نه حیطه کمیته داوران. عسگری می‌تواند نظر دهد که داور اشتباه کرده یا نه، نه اینکه بگوید به هیچ وجه بازی تکرار نمی‌شود. متاسفانه ما در مسائلی دخالت می کنیم که به ما ربطی ندارد.

سرمربی تیم راه آهن صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: من یک مصاحبه قشنگ خواندم که در آن گفته شده بود که اگر فلان تیم از موقعیت هایش استفاده می کرد این مسائل پیش نمی آمد اگر من یا تیم اشتباه کنیم راه آهن ضرر می کند اما وقتی داور اشتباه می کند من ضرر می کنم نه کمیته داوران. ما اگر گل نزنیم چه لطمه‌ای به کمیته داوران وارد می‌شود؟ اما وقتی داور اشتباه می‌کند ما ضرر خواهیم کرد. این دو مقوله کاملا از هم جداست و من از آقایان خواهش می‌کنم تنها در حیطه مباحث خودمان صحبت کنیم.

دایی با تاکید مجدد بر اینکه کمیته برگزار کننده مسابقات در مورد این دیدار تصمیم گیری می کند نه کمیته داوران، اظهار داشت: من از باشگاه خواستم که این موضوع در کمیته انضباطی پیگیری شود. در آن کمیته نماینده داوران هم شرکت خواهد کرد تا از حق خودشان دفاع کنند. ما نه حرف زور زدیم و نه حرف غیر منطقی و طبق دلایلی که داشتیم می‌دانیم حرفمان درست است. اینکه مرادی بعد از بازی به من گفت آن بازیکن 2 کارت زرد نگرفته درست نیست. کجای دنیا این اتفاقات می‌افتد؟ باید طبق قانون به این موضوع رسیدگی شود اگر ما بازنده شویم با کمال میل می‌پذیریم اما اجازه نمی‌دهیم حقمان ضایع شود زیرا یک بازیکن غیرمجاز 25 دقیقه بازی کرده است.

سرمربی تیم راه آهن با اشاره به اینکه متاسفانه اجازه نمی‌دهند ما صحبت کنیم اما تابع قانون هستیم، در مورد برگزاری لیگ با 18 تیم تصریح کرد: متاسفانه نمی‌دانم برنامه بازی‌ها چگونه تنظیم می شود ما اصلا وقت نداریم تمرین کنیم. برگزاری مسابقات در فاصله زمانی چهار، پنج روزه مطمئنا کیفیت بازی‌ها را پایین می‌آورد. تعداد مصدومان بیشتر می‌شود بازیکنان خسته شده و ما نمی‌توانیم برنامه‌های تاکتیکی را در زمین پیاده کنیم.

وی ادامه داد: مطمئنا فشار زیادی روی ماست و فرصت نداریم اشتباهات را برطرف کرده و نقاط قوت تیم را بیشتر کنیم. ما تنها ریکاوری و یک تمرین با نشاط برگزار می‌کنیم ما نباید فقط بازی‌ها را برگزار کنیم که باعث شود کار فنی و بار فنی به تیمی اضافه نشود.

وی در مورد کاهش تیم‌ها نیز تصریح کرد: باید ببینیم AFC در این خصوص چه قوانینی دارد. اگر لیگ حرفه‌ای باشد باید ما حداقل 33 بازی در سال انجام دهیم. ضمن اینکه مملکت ما پهناور بوده و با کم کردن تیم‌ها مشکلات برطرف نمی‌شود.

دایی با اشاره به کمبود امکانات زیربنایی و ساختاری گفت: ما مملکتی پهناور و ثروتمند داشته و همه چیز داریم. اما آیا اجحاف نیست تعداد تیم‌ها را کم کنیم و حق شهرهای دیگر ضایع شود؟ پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نمی‌کند زیرا کم کردن تیم‌ها مشکلات را برطرف نمی کند.

سرمربی تیم راه آهن در بخش دیگری از این گفتگو در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال تاکید کرد: راجع این مسئله صحبت نمی کنم زیرا مسائل و چیزهایی پشت پرده آن وجود دارد. همه می‌دانیم انتخابات به معنای اصلی انتخابات نیست و به نظر من همیشه یک انتصاب است. وقتی یک نفر کاندیدا می‌شود آیا اسمش را می توان انتخابات گذاشت؟ همه ما این مسائل را می دانیم.

وی در مورد صحبت‌های اخیر کفاشیان که بار دیگر تاکید کرده است علی دایی را خودش انتخاب نکرده، اظهار داشت: این نقطه ضعف یک نفر را می‌رساند. رئیس باید آنقدر قدرتمند باشد که خودش در فدراسیون تصمیم بگیرد. من خودم اعلام کرده بودم که علی آبادی مرا انتخاب کرد نه فدراسیون و نه کس دیگری و نفر دیگری هم مرا برکنار کرد. این صحبت چند سال پیش است و نمی‌دانم چرا الان آقای کفاشیان آن را مطرح می‌کند. همان موقع خودم گفتم علی آبادی مرا آورد و شخص دیگری برداشت. موضوع جدیدی نیست که به آن بپردازیم.

دایی ادامه داد: شما می‌توانید از آقای هاشمی، مدیرعامل پیشین سایپا سئوال کنید من نمی‌خواستم این پست را قبول کنم و یک سری معذوریت‌هایی داشتم و حتی تلفن کفاشیان را جواب ندادم. ایشان اس ام اس فرستاد که آقای مهندس علی آبادی با شما کار دارد و من هنوز آن پیامک را دارم. من از دفتر هاشمی مدیرعامل وقت سایپا به آقای کفاشیان زنگ زدم و ایشان گفت آقای علی آبادی می‌خواهند با شما صحبت کند. حتی قرارمان در استادیوم آزادی بود نه جای دیگری. آیا انتخاب من توسط یک فرد خارج از فدراسیون ضعف من است یا ضعف مسئولان فدراسیون؟

سرمربی تیم راه آهن ادامه داد: برای فدراسیون یکی مثل دادکان باید بیاید که جلوی همه به صورت قانونی بایستد و خودمختاری و اقتدار فدراسیون را حفظ کند. به نظر من فدراسیون فوتبال از وزارتخانه‌های بزرگ هم مهمتر است. این موضوع در همه جای دنیا صدق می‌کند ما نمی‌توانیم نقش فوتبال را نادیده بگیریم. میلیاردها نفر با فوتبال زندگی می‌کنند، بیدار می‌شوند و می‌خوابند و میلیاردها نفر فوتبال بازی می‌کنند. باید دقت کنیم اشخاصی بیایند که بتوانند شان فدراسیون را حفظ و به آن اعتبار بدهند.

دایی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: ما با فوتبال می‌توانیم در مجامع بین المللی صحبت‌هایی را مطرح کنیم که همینطوری نمی‌توانیم آنها را بیان کنیم. فوتبال زبان گویایی است که می توان با آن بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی را نشان داد. کاری که با میلیاردها دلار خرج کردن نمی‌توان آنها را انجام دهیم. باید برای انتخاب رئیس وجدان‌مان جلوی چشم‌مان باشد و با وجودان کار کنیم. فدراسیون فوتبال جای الکی نیست و باید زبان گویای مردم باشد.

خبرنگاری پرسید پلاتینی ابتدا رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه شد و سپس به عنوان رئیس یوفا انتخاب شد و حالا برای ریاست فیفا کاندیدا شده است شما چنین برنامه‌ای ندارید؟ که دایی گفت: پلاتینی زمانی که می‌خواست رئیس یوفا شود سفارت فرانسه در ایران جلسه گذاشت. موضوعی که اصلا به انتخاب در یوفا ربطی نداشت. آنها در دورافتاده‌ترین مکان‌ها هم جلسه گذاشتند و همت و عزم ملی صورت گرفت تا پلاتینی رئیس یوفا شود اما ماها (منظورم شماها نیستید) اگر یک نفر هم بخواهد پیشرفت کند یک جوری دوست داریم ترمزش را بکشیم! ما باید از مسئولان‌مان حمایت کنیم. یک نفر یک جایی انتخاب می‌شود و ما فراری‌اش می‌دهیم به نظر من خیلی مسائل وجود دارد که مردم می‌دانند و احتیاجی به گفتن آن نیست.

وی اضافه کرد: اگر قرار است یکی مثل علی دایی انتخاب شود نیاز به یک عزم ملی دارد. باید مملکت و دولت بخواهند شاید امثال دایی‌ها بسیار باشند که بتوانند به فدراسیون کمک کنند اما چون آدم سیاسی نبوده و دوست ندارند بشوند وارد این مقوله‌ها نمی‌شوند.

دایی با بیان اینکه جوانگرایی سیاست باشگاه راه آهن بوده است و از روز اول در این خصوص اقدامات لازم صورت گرفته است، افزود: به نظر من هنوز به هیچ جایی نرسیده و باید سعی و تلاش کنیم. انسان به سعی و تلاش زنده است من هم به هر جایی که رسیده‌ام نقطه پایانم نبوده بلکه نقطه آغازم بود. همه سعی‌ام را می‌کنم در راه آهن مجموع خوبی را درست کنم که بتوانند سال‌های سال برای فوتبال ایران مثمر ثمر باشند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه شکایت از مایلی کهن توسط وکیلش پیگیری می شود و خودش در این خصوص اظهار نظر نمی کند، ادامه داد: قانون در این خصوص تصمیم می‌گیرد اینکه یک نفر به من و کسانی که می‌آیند نسبت داده و اتهام بزند موضوع جالبی نیست و ما آن را به قانون محول می‌کنیم و قانون حق را به حقدار می‌دهد.

دایی در مورد صحبت‌های مایلی کهن در خصوص شکست‌های دایی در دربی گفت: شما صحبت‌های این و آن را منتقل نکنید. من حداقل یک دربی را برده‌ام و باید کارنامه دیگران را مشاهده کنید. اگر دو بازی را هم باختیم در هیچ کدام شایسته شکست نبودیم. ما باختیم و شرمنده هواداران شدیم اما پرسپولیسی‌ها اعتراض نکردند چون در این دو بازی موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم و روی اشتباهات داوری بازی را به استقلال واگذار کردیم. در دربی اول گل آفساید ما را نگرفتند و در دربی دوم پنالتی ما نادیده گرفته شد. من افتخار می‌‍کنم با آن مجموعه ای که در اختیارم قرار داشت بهترین بازی‌ها را ارائه دادیم گرچه در برخی دیدارها خوب نبودیم. من امروز وجدانم راحت است هر چه داشتم در اختیار تیم گذاشتم و هیچ چیز کم نگذاشتم.

سرمربی تیم راه آهن با بیان اینکه گذشت زمان خیلی از مسائل را روشن می کند ادامه داد: برخی آقایان در برنامه های تلویزیونی چشم خود را می‌بستند و مسائلی را مطرح می کردند اما مرور زمان و خدا خیلی چیزها را روشن می‌کند. من همیشه توکلم به خداوند بوده و او همه چیز به من داده است. مطمئنا تا آخر عمر از توکلم کم نکرده و هر روز آن را زیادتر می‌کنم.

دایی در پایان گفت: بر خلاف خیلی‌ها گذشته‌ام را فراموش نکرده‌ام و از آن تجربه به دست آورده‌ام. همیشه گذشته‌ام را به یاد دارم و از تجربیات آن برای حال و آینده استفاده می‌کنم.

۱۳۹۰/۱۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...