نسخه چاپی

از امریكای منزوی هم می‌ترسید؟!

اصلاح‌طلبان دو موضع متناقض در مورد امریكا را همزمان دنبال می‌كنند و مثل بسیاری مواضع دیگرشان اعتنایی هم ندارند این تناقض به چشم می‌آید.

اصلاح‌طلبان دو موضع متناقض در مورد امریکا را همزمان دنبال می‌کنند و مثل بسیاری مواضع دیگرشان اعتنایی هم ندارند این تناقض به چشم می‌آید. در یک سال و نیم اخیر این فقط محمدجواد ظریف نبود که می‌گفت «برجام توانست امریکا را در دنیا منزوی کند و امروز تمام تلاشش را می‌کند تا از منزوی بودن خارج شود.» بلکه رسانه‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و حامی دولت هم این موضوع را جزیی از دستاورد‌های برجام برمی‌شمردند. اما در کنار چنین موضعی، با کوچک‌ترین موضع امریکا علیه ایران هم سریع در موضع ضعف افتاده و با ترس، از عصبانی شدن امریکا و لزوم تغییر مواضع ایران می‌نویسند. روزنامه آرمان در موضوع حمله یمن به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان در یادداشتی ابتدا ترس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان را عیان کرده: «هرچند ممکن است فکر کنیم که این حمله یک نمایش قدرتی ازسوی حوثی بوده باشد، اما می‌تواند با عواقب ناجوری روبه‌رو شود، چون با سرنوشت یک جهان مواجه است...» و بعد آن را به حمله نظامی امریکا به ایران مرتبط کرده است: «رئیس‌جمهور امریکا در شرایط اضطراری بدون مجوز کنگره می‌تواند دستور حمله نظامی بدهد... الان نمی‌توانیم خیلی با دقت اعلام کنیم که امریکا مستقیماً و مستقلاً وارد جنگ خواهد شد که کار بسیار اشتباهی خواهد بود ولی در مورد اینکه امریکا، عربستان سعودی را تحریک کند با حمایت شیخ‌نشین‌های دیگر مخصوصاً اسرائیل که روابط پنهانی با کشور‌های عرب دارد، آن هم خطرناک است.»

انصارالله یمن، با زیرکی و مهارت، هم انتقام خود را از عربستان گرفته و هم انتقام تهدید‌های نفتی علیه ایران را و با حمله به تأسیسات نفتی آرامکو موجب توقف صادرات نفت عربستان شده است، با این حال ترس موشک‌های یمن به اصلاح‌طلبان رسیده است و از امریکایی هم که به قول خود منزوی‌اش کرده‌اند، همچنان می‌ترسند!
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...