نسخه چاپی

2 خاطره رحيميان از سفر رهبر انقلاب به بجنورد:

كودك نابینایی كه توان راه رفتن را از رهبر گرفت

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با بیان خاطره‌ای از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی گفت: حضرت آقا در حال خروج بودند كه در این حین كودكی سه ساله را خدمت ایشان آوردند؛ رهبر انقلاب وقتی متوجه شدند این كودك نابیناست نتوانستند سرپا بایستند و نشستند.

به گزارش نما، محمد حسن رحیمیان در گفت وگو با خبرنگار جهان نیوز، با بیان اینکه این کودک، نابینا به دنیا آمده بود، افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب چشمش به او افتاد، با اینکه قصد خروج داشتند دیگر نتوانستند سر پا بایستند طوری که برگشتند، نشستند کنار بچه؛ سپس او را بغل و نوازش کردند. در واقع آن طراوت و شادابی صورت رهبر انقلاب با مشاهده یک خردسال نابینا به یکباره به سخت ترین و گرفته ترین چهره تبدیل شد.

رحیمیان این صحنه را خاطره انگیز توصیف کرد و افزود: کودک تا دقایقی بعد همچنان گریه می کرد و حضرت آقا با نوازش صبورانه و بیان کلمات محبت آمیز و پدرگونه در تلاش بودند تا او را آرام کنند.

وی به یک خاطره دیگر هم از سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی اشاره و عنوان کرد: حضرت آقا در این سفر روستایی را برای بازدید انتخاب کردند که بسیار دور افتاده بود و جاده ای صعب العبور داشت.

به گفته رحیمیان این روستا "چرخ ماغلو" نام داشت که تنها با ماشین های شاسی بلند می شد به آنجا رفت. این روستا با اینکه در زمان جنگ یک هزار و 200 نفر جمعیت داشت ، 31 شهید تقدیم انقلاب کرد؛ یعنی از هر 40 نفر یک نفر شهید شدند. در واقع این روستا شش برابر میانگین کشور شهید داده است. چرخ ماغلو به همین نسبت جانباز و رزمنده دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در پایان گفت: لذت بخش ترین، با طراوت ترین و دل انگیز ترین لحظات عمر رهبر انقلاب وقتی است که در منزل شهدا هستند. ایشان وقتی با خانواده شهدا مانوس است، شادابی و طراوت از وجودشان می بارد.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...