نسخه چاپی

انفعال یا خویشتنداری ترامپ؟

علی تاجرنیا از محكومان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه همدلی گفته است: «نه ایران و نه امریكا طرفدار منازعه و جنگ نیستند. این را می‌شود از سكوت و خویشتنداری امریكایی‌ها در مقابل انهدام پهپادشان دید».



به گزارش نما علی تاجرنیا از محکومان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه همدلی گفته است: «نه ایران و نه امریکا طرفدار منازعه و جنگ نیستند. این را می‌شود از سکوت و خویشتنداری امریکایی‌ها در مقابل انهدام پهپادشان دید».

اینکه جمهوری اسلامی ایران طرفدار هیچ منازعه و جنگی نبوده و نیست، کلمه حقی است که اراده باطل از آن شده است. ترامپ اگر به زعم این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درمقابل انهدام پهپاد خویشتنداری کرده، این خویشتنداری نه ارادی که ناشی از قدرت دفاعی بازدارنده‌ای است که توان نظامی کشور ایجاد کرده است. همان قدرتی که آن‌ها در اندیشه محدود کردن آن در قبال مذاکره هستند که اگر این قدرت بازدارندگی نبود، امریکا در اقدام نظامی علیه ایران کمترین تردیدی به خود راه نمی‌داد. اما او به خوبی می‌داند که اگر آغاز کننده جنگی علیه ایران باشد؛ تمام منافع و نیرو‌های او در منطقه در تیررس نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مقاومت خواهد بود.

اما همانگونه که بار‌ها به اثبات رسیده، نگاه اصلاح‌طلبان به امریکا، همواره نگاه «ارباب-رعیتی» بوده است. بر همین اساس، این طیف، استیصال و ناتوانی امریکا در سرنگون شدن پهپاد متجاوز این کشور در آسمان ایران را خویشتنداری جا می‌زند. از یاد نبریم در جریان حاکمیت طیف اصلاحات بر کشور و هنگامی که بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها از سوی دولت اصلاحات مطرح شد، دولت امریکا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان «محور شرارت» نامید.

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...