نسخه چاپی

قلعه گنج با همكاری بنیاد مستضعفان به قطب حصیربافی كشور تبدیل می‎‌شود

بیش از ۱۰۰۰ نفر در شهرستان قلعه گنج با همكاری بنیاد مستضعفان به تولید صنایع دستی بومی این منطقه مشغول شده اند كه تولیدات آن‌ها در بخشی از نمایشگاه‌های بین المللی به فروش می‌رسد.




به گزارش نما، بیش از ۱۰۰۰ نفر از زنان روستایی شهرستان قلعه گنج با حضور در دوره‌های آموزشی صنایع دستی در تولید انواع بافته‌های حصیری از بوته درختچه داز مشارکت می‌کنند. هنر دست زنان قلعه گنج علاوه بر بازار داخلی در برخی نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشور‌های منطقه‌ای واروپایی عرضه می‌شود.

قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان به قطب حصیربافی کشور تبدیل می‎‌شود

اخبار اقتصادی-آموزش تولید صنایع دستی بومی منطقه جنوب استان کرمان نخستین بار با آغاز طرح یشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و طی این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور زنان روستایی قلعه گنج دوره‌های آموزشی مرتبط را سپری کردند.

مسعود حیدورند، مجری طرح ملی آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج درخصوص این طرح گفت: در شهرستان قلعه گنج تا پیش از سال ۹۳ یک نفر در رشته‌های فنی حرفه‌ای مرتبط با صنایع دستی آموزش داده نشده بود، اما اکنون بیش از هزار نفر در این شهرستان، آموزش‌های مهارتی را در رشته‌های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند و تقریبا همگی آن‌ها اکنون در تولید صنایع دستی نقش دارند و کم کم منطقه قلعه گنج به قطب حصربافی کشور تبدیل می‌شود.

قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان به قطب حصیربافی کشور تبدیل می‎‌شود

حیدروند در ادامه افزود: بنیاد مستضعفان به منظور ترغیب زنان محلی برای تولید صنایع دستی تسهیلات۲۰ میلیون تومانی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود فعالیت کنند. قالیبافی، گلیم بافی، سوزن دوزی و زیح دوزی از دیگر هنر‌های فراموش شده‌ای است که پس از رونق صنایع دستی حصیری، بار دیگر در روستا‌های قلعه گنج مورد توجه قرار گرفته است.

قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان به قطب حصیربافی کشور تبدیل می‎‌شود

وی با اشاره به نقش هتل کپری قلعه گنج در رونق فروش صنایع دستی این منطقه گفت: هتل کپری قلعه گنج که بعد از اجرای طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان ساخته شد؛ اکنون با رونق گرفتن صنایع دستی حصیری در روستا‌های این شهرستان به زنجیره‌ی بازار کشور وصل شده و هنر دست زنان روستا در این هتل خریداری و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...