نسخه چاپی

هشدار مقام‌های پنتاگون به ترامپ درباره اقدام نظامی ضد ایرانی

یك مقام ارشد آمریكایی ادعا كرده مقام‌های پنتاگون در دیدار با ترامپ به او درباره هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار خواهند داد.




به گزارش نما، منابع خبری امروز جمعه مدعی شده‌اند مقام‌های وزارت دفاع آمریکا قصد دارند در جلسه‌ای امروز گزینه‌های خود درباره نحوه پاسخ به حمله چند روز پیش علیه تأسیسات نفت عربستان سعودی را ارائه دهند.

اخبار سیاسی- ​مجله آمریکایی «فارن‌پالیسی» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته « مارک اسپ ر»، وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش در این جلسه حضور خواهند داشت.

با آنکه در این جلسه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها ارائه می‌شود مقام‌های پنتاگون خواستار توسل به اقدامات مخفیانه مانند حملات سایبری از یک سو و تلاش برای تعامل دیپلماتیک با ایران در هنگام نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفته پنتاگون در جریان این جلسه به ترامپ هشدار خواهد داد که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران ممکن است به یک درگیری تمام‌عیار تبدیل شود.

شنبه ۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...