نسخه چاپی

رایزنی جانسون در نیویورك درباره ایران

طبق گزارش یك روزنامه انگلیسی، موضوع ایران یكی از مسائل مورد رایزنی نخست‌وزیر این كشور با رئیس‌جمهور آمریكا و دیگر سران خارجی شركت‌كننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.




به گزارش نما، بنا بر گزارش یک روزنامه انگلیسی، «بوریس جانسون» در اولین حضور خود به عنوان نخست‌وزیر این کشور در نشست هفته جاری مجمع عمومی سازمان ملل، درباره مسائلی از قبیل برگزیت و ایران با سران کشورهای خارجی رایزنی می‌کند.

اخبار سیاسی- طبق نوشته روزنامه «استاندارد»، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک می‌شود. او در حاشیه این نشست با روسای جمهور آمریکا، فرانسه، ترکیه، مصر، اوکراین، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر هند، رئیس شورای اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل دیدار می‌کند.

طبق این گزارش، «بوریس جانسون در دیدار با دونالد ترامپ، امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل در مجمع عمومی سازمان ملل، درباره برگزیت، ایران و بحران (جهانی) آب و هوایی صحبت می‌کند و انتظار می‌رود که آقای جانسون در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، افغانستان و بحران آب و هوایی صحبت کند».

استاندارد همچنین خبر داد، نخست‌وزیر انگلیس در دیدارهای خود با رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان درباره «حملات به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی» بحث و تبادل نظر می‌‌کند.

در حالی که اظهارنظرهای مقام‌های اروپایی و انگلیسی درباره سرنوشت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) همچنان ادامه دارد، جانسون در نیویورک با «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا درباره برگزیت رایزنی خواهد کرد.

بوریس جانسون در آستانه سفر به نیویورک اعلام کرد که او در این سفر درباره «سه موضوع سرنوشت ساز» رایزنی خواهد کرد.

به گفته نخست‌وزیر انگلیس، «موضوع اول اینکه، چطور ما بریتانیا می‌تواند با متحدان اروپایی و آمریکایی‌مان درباره صلح و ثبات خاورمیانه همکاری کند. دوم، چطور علم و فناوری‌های تازه می‌توانند به جهان برای پرداختن به تغییرات اقلیمی و تهدید تنوع زیستی کمک کنند. سوم اینکه چطور بریتانیا پس از برگزیت یک جای بهتر برای سرمایه‌گذاری و زندگی خواهد بود».

جانسون بارها گفته که ۳۱ اکتبر (نهم آبان)، با توافق یا بدون آن انگلستان را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. پارلمان انگلستان اما پیش از آنکه توسط جانسون و ملکه الیزابت وارد دوران پنج‌هفته‌ای تعلیق شود، طرحی را تصویب کرد و با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالفت کرده بود

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...