نسخه چاپی

مخالفت میانمار با سفر هیات ایرانی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:وزارت حارجه برای سفر پارلمانی به میانمار اقدامات لازم را صورت داده اما دولت میانمار این مسئله را هنوز نپذیرفته و امكان سفر مهیا نشده است.


به گزارش نما، احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره جلسه شب گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه گفت: در جلسه شب گذشته بیشتر بحث سوریه مطرح بود و موضوع گروگان های ایرانی در این کشور مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه رایزنی های جدی درباره گروگان ها صورت گرفته ، بیان کرد: صالحی عنوان کرد که ظاهرا آنها خواسته هایی دارند اما حال گروگان های ایرانی خوب است و رایزنی از طریق قطر صورت می گیرد و قطری ها رایزنی می کنند که مسئله حل شود. وزیر خارجه نیز گفت که مسئله گروگان ها به زودی حل خواهد شد.

شوهانی با بیان اینکه در این جلسه درباره مسافرت های انگلیسی ها به منطقه نیز بحث و تبادل نظر شد ، تصریح کرد: نمایندگان سئوالاتی را در حوزه های مختلف از وزیر خارجه پرسیدند و صالحی نیز گزارش کاری ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع هسته ای، فشارهای آمریکا و تحریم ها از دغدغه های نمایندگان بود، اظهار داشت: یک ایرادی که به وزیر خارجه گرفتیم این بود که وزارت خارجه در زمینه توسعه اقتصادی با دیگر کشورها ضعیف عمل می کند و وزیر خارجه نیز در این زمینه توضیحاتی داد و گفت که سفرا اقدامات بسیاری را در این باره انجام می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره موضوعات مطرح شده در خصوص میانمار نیز گفت: متأسفانه مشکل مسلمانان میانمار وجود دارد و اینکه ما در میانمار سفارتخانه نداریم.

وی ادامه داد: از ماه ها قبل کمیته ای را در مجلس تشکیل دادیم که بتوانیم برای کمک به مسلمانان میانمار رایزنی های پارلمانی انجام دهیم ، بر اساس آنچه که وزیر گفت ، وزارت حارجه برای سفر پارلمانی اقدامات لازم را صورت داده اما دولت میانمار این مسئله را هنوز نپذیرفته و امکان سفر مهیا نشده است.

شوهانی همچنین بیان کرد: آقای سنایی نیز به دعوت پوتین، رئیس جمهور روسیه سفری را به این کشور داشته است که گزارشی از این سفر نیز در این جلسه ارائه کرد. ظاهرا هر سال حدود 30 نفر از سراسر دنیا در جلسه ای با حضور پوتین شرکت می کنند که امسال نیز یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به این جلسه رفته بود.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...