نسخه چاپی

در هیچ سطحی با آمریكا مذاكره نمی‌كنیم

رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس قانون اساسی و سیاست‌های كلان نظام، مذاكره با آمریكا را به نفع كشورمان، ملت‌مان و جامعه جهانی ندانسته و در هیچ سطحی با آمریكایی‌ها مذاكره نخواهیم كرد.




به گزارش نما، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری بیان دارند در ادامه سیاست‌های حضرت امام (ره) است. امام راحل درباره آمریکا فرمودند که «آمریکا مانند گرگ است و می‌خواهد به بقیه حمله کند» و «آمریکا شیطان بزرگ است»؛ این یک جمله تاریخی است که تا انقراض آمریکا باقی خواهد ماند.

اخبار سیاسی- وی افزود: آمریکا در طول این 40 سال بعد از انقلاب اسلامی نشان داده که هر زمان ما نرمش نشان داده‌ایم عکس‌العمل غیر منطقی داشته حتی وقتی مذاکره کردیم در آخر دیدیم که به هیچ یک از وعده‌های خود در برجام که ماحصل سال‌ها و ماه‌ها مذاکره با 1+5 از جمله آمریکا بود که به تفاهماتی هم رسیدند عمل نکردند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به تعهدات خود در برجام پایبند بودیم اما آمریکا که قرار بود تمام تحریم‌ها را لغو کند این کار را نکرد، ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ، آمریکا کلاً از برجام خارج شد و تعهدات خود را زیر پا گذاشت. کسانی که هنوز به مذاکره امیدوارند الان به چه امیدی با آمریکا مذاکره کنیم؟

اکبریان گفت: انقلاب اسلامی به برکت مقام معظم رهبری و خون شهدا هیچ موقع در موضع ضعف نبوده و نخواهیم بود؛ در حال حاضر نیز در اوج قدرت در منطقه هستیم لذا ما نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آمریکایی‌ها در مردادماه سال گذشته فکر می‌کردند که شیرازه جمهوری اسلامی ظرف 6 ماه از هم می‌پاشد، درست است که تحریم‌ها برای ما سختی‌هایی به همراه آورد اما ما به سمت خودکفایی، بازارها، منابع و کشورهای جدید رفته و مبادلات تجاری‌مان را با آنها انجام می‌دهیم.


وی افزود: این ترفندی که یک روز می‌گویند 12 شرط و روز دیگر15 شرط داریم و روز دیگر می‌گویند ما بدون پیش شرط مذاکره می‌کنیم، سوخته است. ما اصلاً نمی‌خواهیم با آنها مذاکره کنیم که برای ما شرط می‌گذارند، این ناشی از انفعال آنها است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون اساسی و سیاست‌های کلان نظام که مقام معظم رهبری ترسیم می‌کنند و براساس عقل خودمان سیاست مذاکره با آمریکا را به نفع کشورمان، ملت‌مان و جامعه جهانی ندانسته و در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها مذاکره نخواهیم کرد.

اکبریان گفت: مذاکرات قبلی هم در چارچوب کشورهای 1+5 بود نه اینکه فقط با آمریکا مذاکره کرده باشیم، الان هم هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری برای مسؤولان، ملت و تمام ارکان جمهوری اسلامی فصل‌الخطاب است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:ملت ایران نسبت به ولایت، جنبه اعتقادی دارند و احیاناً اگر کسی معتقد به جنبه ولایت نباشد به جنبه قانونی اعتقاد دارد که طبق اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی به واسطه مقام معظم رهبری ترسیم می‌شود و ایشان هم ترسیم کردند که ما در هیچ سطحی، هیچ جایی، هیچ موقعیتی، چه نشسته و چه برخاسته هیچ ارتباط و مذاکره‌ای با آمریکا نداشته باشیم.

۱۳۹۸/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...