نسخه چاپی

رهبر انقلاب چگونه از تخریب مقبره فردوسی جلوگیری كرد؟

صفحه اینستاگرام «تاریخ ایران و جهان» از صفحات وابسته به دفتر حفظ و آثار رهبر معظم انقلاب، با انتشار پستی، به نقش آیت‌الله خامنه‌ای در جلوگیری از تخریب آرامگاه فردوسی اشاره كرد.



به گزارش نما صفحه اینستاگرام «تاریخ ایران و جهان» از صفحات وابسته به دفتر حفظ و آثار رهبر معظم انقلاب، با انتشار پستی، به نقش آیت‌الله خامنه‌ای در جلوگیری از تخریب آرامگاه فردوسی اشاره کرد. در این مطلب آمده: مقبره فردوسی نباید تخریب شود... هر چه بوی شاهان می‌داد، مشام مردم را می‌گزید. پهلوی، ۵۰ سال ملیت را رو در روی اسلامیت قرار داده بود و همین بس بود که بعضی مذهبی‌ها فکر کنند، فردوسی هم آریامهری است.

وقتی که مقبره ضحاک اول پهلوی ویران شد، عده‌ای به سرشان زد که آرامگاه سراینده «شاه» نامه را هم باید خراب کرد، اما یکی هم بود که از حکمت شیعی آمیخته با فعولن فعولنِ شاهنامه خبر داشت. وقتی خبر رسید به آقای خامنه‌ای، که با پتک و کلنگ عازم توس شده‌اند، خطی نوشت که مقبره فردوسی نباید تخریب شود. حرف او را سند کردند و غائله خوابید. تا مدت‌ها، دست‌نوشته‌اش در منظر عموم بود تا هم آرامگاه را حفظ کند و هم توهم تضاد ملیت و اسلامیت را بزداید.

۱۳۹۸/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...