نسخه چاپی

صفار: رندان سیاسی دندان تیز كرده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز بازیگران رند سیاسی برای انتخابات دندان تیز كرده و شعارهای خود را سمت چیزهایی بردند كه در ذهن مردم تداعی كند كه اگر رابطه با آمریكا برقرار شود، ‌اوضاع اقتصادی سامان می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم، محمد حسین صفارهرندی سه‌شنبه شب در جمع طلاب مدرسه علمیه الهادی به تحلیل وضعیت کشور در دهه‌های مختلف پس از انقلاب پرداخت و در سخنانی با اشاره به شبهه‌های برخی افراد، اظهار داشت: این شبهات برای مرخصی فرستادن دین در حوزه اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه این افراد قائل به جدایی دین از حکومت بودند، ابراز داشت: این مسیر در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 در حال طی شدن بود.

صفارهرندی امید غرب و آمریکایی‌ها را در این نوع نگاه دانست و ابراز داشت: آن ضربه‌ای که پیش از این می‌خواستند به انقلاب بزنند و موفق نشدند به دنبال تحقق آن با سبکی از استعمار فرانو بودند.

وی تهی کردن دانشگاه‌ها از محتوای حقیقی دین و حتی سرایت دادن آن به حوزه‌ها را از اهداف جدایی دین از حکومت دانست و دو نوع سکولاریسم را در این زمینه تعریف کرد و گفت: یک نوع سکولاریسم به اسم صیانت از سیاست اجازه نمی‌دهد دین وارد اجتماع شود و یک سکولاریسم می‌گوید دین نباید آلوده به سیاست باشد.

صفارهرندی با اشاره به اینکه در آن دوره از حاکمیت اصلاح طلبان امید غرب به این نوع رفتارها بود گفت: البته این امر به واسطه عدم شناخت غرب از جامعه دینی و رهبری جامعه دینی و همچنین عدم شناخت‌ آنها از حوزه‌ها، ارتباطات مردم و کارکرد‌های تشکل‌های مذهبی از جمله هیئات بود.

دامن زدن به تعارضات بین مداحان و وعاظ کار بیهوده‌ای است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مسجد را کانون دیگری برای ارتباط ایمانی بین مومنان دانست و خاطرنشان کرد: مسجد همانند یک حزب عمل می‌کند، هیچ حزبی را سراغ نداریم که همانند مسجد این همه کانون تابعه در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به وجود حدود 70 هزار مسجد در کشور گفت: البته حدود 20، 25 هزار مسجد فعال نیست اما مابقی فعال هستند و هر کدام مثل یک کانون حزبی برای جامعه دینی عمل می‌کنند.

شریعت نبوی و معارف ائمه مانیفیست دین‌داری ما است

صفارهرندی با بیان اینکه شریعت نبوی و معارف ائمه مجموعه مانیفست دین‌داری ما است که ما را به هم پیوند می‌دهد، ابراز داشت: کدام حزب را پیدا می‌کنید که در آموزش حزبی خود این قدر موفق باشد که بتواند آیین خود را تا این حد به آحاد افراد حزب تسری دهد.

وی در ادامه برخی از اظهار نظر‌ها در مورد حکومتی‌شدن حوزه‌های علمیه را در راستای بر هم زدن رابطه بین حوزه و نهاد حکومت دانست و اظهار داشت: حوزه مستقل است و از این اتهام که در جنگ با حکومت باشد مبرا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان داد: کسانی که به این جریان خط می‌دادند به دنبال این بودند که با قطع کردن این شاخه‌ها، دین غیر موثر و حداقلی در کشور حاکم شود و این هم یکی از گزینه‌ها غرب در مواجهه با ایران بوده است.

برخی سخنان دیروز با ادبیات امروز باهم شنیده می‌شود

مشاور فرهنگی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کشور در اوایل دهه 70 یادآور شد: در آن زمان کشور تازه از جنگ درآمده بود و رهبر و بنیانگذار نظام خود را از دست داده بود که غرب روی از دست رفتن امام امت برای اقدامات بعدی خود حساب ویژه‌ای باز کرد.

وی با اشاره به نیاز کشور به بازسازی در آن برهه از زمان اظهار داشت: طراحی غرب اینگونه بود که کمک به بازسازی ایران پس از جنگ را در گروی تغییر دیدگاه‌های انقلابی در کشور قرار داده بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه قصد داشتند برای کمک به کشور ما را وادار به عقب نشینی از مواضع انقلابی‌ کنند، ابراز داشت: متاسفانه گاهی این اتفاق افتاد و مقدمات این تحول منفی از اوایل دهه 70 طی شد.

وی ابراز داشت: به اسم ساختن کشور جنگ زده اینگونه القا می‌کردند که گویا ما چاره‌ای جز این نداریم که اگر کشور می‌خواهد ساخته شود باید از اصول و مبانی خود که در دهه 60 به آن معتقد بودیم کوتاه بیاییم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایستادگی رهبری و ایستادگی مردم انقلابی را در برابر همه فشار‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمود این اتفاق برای این نیست که به ما کمک کنند، این اتفاق برای این است که ما را از این حیثیتی که الان داریم و با افتخاراتش زندگی می‌کنیم و سرمان را بالا می‌گیریم ساقط کنند.

وی با تاکید بر اینکه به واسطه این حیثیت ما در دنیا برای خودمان جایگاهی داریم که نمی‌توانند به ترکیبمان دست بزنند، یادآور شد: همین که از آن حالت ما را خارج کنند طعمه سهل‌الهضم و راحت‌الحلقومی برای آنها خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از گزینه‌های روز میز اوباما جنگ است، تصریح کرد: تجربه جنگ با ما، تجربه شکست‌ خورده‌ای برای آنها است، جنگ برای ما ناشناخته نیست و قبلا تجربه شده است.

وزیر ارشاد دولت نهم همچنین به داستان اشغال لانه جاسوسی آمریکا در اوایل انقلاب اشاره کرد و با اشاره به جو‌سازی‌های آمریکا در آن زمان گفت: آنها در آن زمان انزوای سیاسی ما را در دنیا در دستور کار خود قرار دادند و تا حدوید موفق شدند.

وی با اشاره به دستاویز قراردادن موضوع انزوای ایران گفت: امام راحل در این رابطه فرمودند «ما منزوی نیستیم ما در دل ملت‌های دنیا درخشیدیم، منزوی کسانی هستند که پیش ملت‌های خودشان نیز منفور هستند؛ این انقلاب راه خود را در میان ملت‌ها طی خواهد کرد» و همچنین فرمودند «ا‌ن‌شاءالله اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و ما حزب بزرگ مستضعفین دنیا را سامان خواهیم داد».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این تعابیری که امام به کار برد حاکی از این بود که از قدرت نوظهوری حرف می‌زند که بر خلاف عادت، این قدرت در میان روسای کشورها سامان نیافته بلکه در میان ملت‌ها سامان یافته است.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز در 10 کشور از جهان اسلام، عرب و شمال آفریقا و خاورمیانه هیجانات انقلابی شکل گرفته و زمانی که در دل این انقلاب‌ها کاوش کنید نشانی انقلاب اسلامی را می‌دهند و این به معنی قدرت است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه قبل از شکل‌گیری انقلاب نیز آمریکایی‌ها تلاش‌های زیادی کردند تا انقلاب شکل نگیرد، به برخی از این تلاش‌ها از جمله روی کار آوردن عناصر دست‌نشانده مثل شاپور بختیار، کمرنگ کردن امام در انقلاب، برجسته کردن گروه‌های سیاسی مانند مجاهدین خلق و نهضت آزادی اشاره کرد.

غرب به دنبال سوء استفاده از تحریم و اختلاف مسئولان

صفارهرندی با اشاره به اقداماتی که در حال حاضر از سوی غرب علیه ملت ایران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها بی‌سابقه نیست، اینها تجربه‌های قبلا آزموده شده و ناکام و ناموفق آنها است.

وی بیان داشت: آمریکا و غرب معترف هستند که با وجود برخی از بازتا‌ب‌ها‌ و اثرات تحریم‌ها در کشور اما تحریم نمی‌تواند به تنهایی نظام را زمین بزند؛ آنها محل استفاده از تحریم‌ها و اختلافات مسئولان را انتخابات عنوان می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنها می‌گویند باید منتظر بود آثار کم‌ آوردن مردم در مقابل سختی‌ها خود را در انتخابات با نیامدن مردم پای صندوق رای بروز دهد و ما از این موقعیت استفاده کنیم و نشان دهیم که این حکومت دیگر تکیه بر آرا مردم نزده و آنجا زمینه برای اینکه متوسل به اقدام نظامی شویم فراهم می‌شود.

احتمال اقدام نظامی را 3 درصد اعلام می‌کنند

صفارهرندی با بیان اینکه آنها می‌گویند در حال حاضر احتمال اقدام نظامی سه درصد است و قصد این کار را نداریم و فایده‌ای هم ندارد، گفت: معتقدند اگر بتوان اوضاع کشور را آشفته کرد و در آستانه انتخابات محیط داخلی را مثل سال 88 متشنج کرد آن موقع به عملیات نظامی نیز می‌توان امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا می‌گوید هیچ گزینه‌ای را از روی میز کنار نگذاشته‌ایم، ابراز داشت: این بدان معنا است که از هر گزینه متناسب با شرایط استفاده خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شبه انقلاب رنگی را از جمله طرح‌های مورد نظر آنها در مسئله انتخابات دانست و گفت: با توجه به اینکه انقلاب رنگی قبلی آنها شکست خورده معلوم نیست، بار دیگر به آن سبک انجام ‌شود؛ این‌بار به جای اینکه یک پرچم سبز بلند شود چند پرچم بلند شود که متاسفانه برخی از پرچم‌ها ممکن است داخلی و برای جبهه خودی باشد.

وی با بیان اینکه برای آنها تفرق مهم‌تر از این است که یکپارچکی در طرف مقابل به وجود آورند، اظهار داشت: تفرق در جبهه خودی انقلاب مهم‌تر از یکپارچکی طرف مقابل است؛ جبهه خودی اگر متفرق شد، طرف دیگر با یک زور کم هم می‌تواند آن را شکست دهد.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: تفرق میان جبهه اصولگرایی جبهه وفادار به انقلاب و پایبند به ارزش‌های متن انقلاب و گوش به فرمان رهبری بهترین زمینه برای اجرای طرح‌های دشمن است.

وی تاکید کرد:‌ امروز بازیگران رند سیاسی برای انتخابات دندان تیز کردند و شعارهای خود را سمت چیزهایی بردند که در ذهن مردم تداعی کند که اگر رابطه ما با آمریکا برقرار شود، اوضاع اقتصادی سامان می‌یابد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه با تاکید بر پرهیز از اختلافات درونی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پایان فتنه گذشته اشاره فرمودند «فتنه اخیر نشان داد که دشمن نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است و حتما فتنه‌های آینده پیچیده‌تر از این فتنه‌ها خواهد بود»، پس لازم است ما نیز در آینده هم باید به روزتر، مهیاتر و منسجم‌تر شویم و از اختلافات درونی بپرهیزیم.

وی در ادامه به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در دعواهایی که در این انتخابات به اسم جبهه متحد و جبهه پایداری راه افتاد با اینکه سلامت نفس حاضرین در آن صحنه را اکثرا تصدیق می‌کنم ولی معتقدم هدف گذاری غلط بود.

صفارهرندی با پیش‌بینی تعداد بالای کاندیداهای جبهه اصولگرا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مصلحت نیست که در مجامع خودمان علیه دارایی‌های جبهه خودی سخن بگوییم.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...