نسخه چاپی

وجود 5 هزار نیروی نگهداشت شهری كه تنها حقوق می گیرند!

محسن هاشمی گفت: می‌گویند پنج هزار نفر نیروی نگهداشت شهری داریم كه اینها كار نمی‌كنند اما حقوق می‌گیرند و باید قراردادهای نگهداشت شهر دقیق‌تر مورد توجه قرار گیرد.




به گزارش نما، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان صد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر با شهردار تهران گفت: همان‌طور که می‌دانید بودجه شهرداری تهران در سال ۹۸ انقباضی بسته شده و هر ماهه گزارش عملکرد بودجه شهرداری به شورا می‌آید.

اخبار اجتماعی-وی افزود: در جلسه قبلی وقتی گزارش بودجه خوانده شد برخی نگرانی‌ها مطرح و گفته شد درآمد شهرداری به اندازه بودجه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در جلسه هم‌اندیشی امروز این موضوع به شهردار تهران تذکر داده شد.

محسن هاشمی گفت: همچنین اعضا نظرشان این بود که باید هزینه شهرداری کاهش یابد و این موضوع هم با توجه به مشکلات کلی کشور به شهردار تهران تذکر داده شد.

وی افزود: حدود یازده هزار میلیارد تومان فیش عوارض صادر شده اما تنها یک سوم از این میزان فیش‌ها را پرداخت کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته شهردار تهران گفتند داریم اقداماتی می‌کنیم تا ساخت و ساز رونق پیدا کند.

محسن هاشمی تصریح کرد: البته گزارشی هم از عملکرد مناطق به شورا آمد و مشخص شد که حدود ۹۱ درصد بودجه محقق شده و درآمدها محقق شده است.

وی در پاسخ به این موضوع که اخیرا بازدیدهایی از سازمانها و ارگانها داشته آید توضیح بدهید گفت: همانطور که می دانید برخی از بازدیدها سرزده و برخی هم با برنامه ریزی است.

محسن هاشمی گفت: البته بازدیدهای سرزده تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی درخصوص نگهداشت شهر هم گفت: من نمی‌گویم نگهداشت شهر ضعیف است می شود گفت: در حال حاضر نگهداشت در سطح متوسط است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوعی که امروز داریم بحث شفافیت قراردادهای مربوط به نگهداشت شهری است.

محسن هاشمی گفت: می‌گویند پنج هزار نفر نیروی نگهداشت شهری داریم که اینها کار نمی‌کنند اما حقوق می‌گیرند و باید قراردادهای نگهداشت شهر دقیق‌تر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که هم برون‌سپاری شده و پول به پیمانکار می‌دهیم و هم نیروهای شهرداری سر جایش خودشان مانده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص تماس با مدیر آبفا درخصوص پارک چیتگر گفت: ما بعد از آن بازدیدی که از بوستان چیتگر داشتیم موضوع را به کمیسیون محیط زیست ارجاع کردیم.

محسن هاشمی گفت: البته آبفا گفته است که حاضر است آب چیتگر را وصل کند به شرطی که ماهانه حق آب پرداخت شود و بدهی‌ها هم تقسیم شده و پرداخت شود.

۱۳۹۸/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...