نسخه چاپی

همه چیز پیرامون زلزله امروز ورزقان

زمین لرزه 5.1 ریشتری صبح امروز ورزقان بار دیگر خاطره تلخ 21 مرداد آذربایجان شرقی را در ذهن اهالی زلزله زده ارسباران زنده كرد تنها با این تفاوت كه خوشبختانه این زمین لرزه تلفاتی در پی نداشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، درحالیکه از زمین لرزه6.2 ریشتر ورزقان، 88 روز می گذردهم اکنون نیز زمین زیر پای مردم این شهرستان در حال لرزش است و بر اساس آمار موجود تاکنون بیش از چهار هزار و 20 پس لرزه روی داده است.

ساعت 9 و 56 دقیقه و 30 ثانیه صبح امروز، زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در عمق 19 کیلومتری زمین، ورزقان را بار دیگر لرزاند که اثرات آن در شهرستان های اهر و هریس به عنوان دو شهرستان زلزله زده استان به صورت کامل مشهودو تأثیرات غیرمستقیم آن نیز در مرکز استان آذربایجان شرقی قابل لمس بود.

وقوع زمین لرزه همان و اختلال در شبکه مخابراتی نیز همان؛ پدیده مسبوق به سابقه ای که پیش از این تبریزی بارها آن را تجربه کرده اند.


به نحوی که حبیب حسینقلی زاده، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پرشکی آذربایجان شرقی وقوع آن را مانع ارتباط گیری سریع با مراکز اورژانس در شهرستان هابرای دریافت آمار دقیق و انجام برنامه ریزی های لازم عنوان می کند.

تنها راه ارتباطی ممکن با مناطق زلزله زده ارسال پیامک به دوستان و منابع محلی است چراکه مسئولان مرکز استان نیز درصدد کسب آمار دقیق از مناطق زلزله زده هستند و ارائه اطلاعات را منوط به دریافت گزارش از فرمانداران و مسئولان محلی می دانند.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که کودکان و نوجوانان مدرسه ای پس از درک زلزله با نگرانی اقدام به خروج از مدارس کرده اند وبرخی از مردم نیز هنگام کار بر روی داربست در خانه های در دست تعمیر از ارتفاع سقوط کرده و کمی آسیب دیده اند.

اولین ارتباط که با فرماندار ورزقان برقرار می شود خبر مصدومیت 51 نفر را دریافت می کنیم که در بین آنان چندین دانش آموز و کارگر ساختمانی وجود دارند.

فریبز طرلانی، رئیس شورای شهر ورزقان اما در این میاناز تخریب خانه های تعمیر شده خبر می دهد و می گوید سقف هایی که زده بودیم و دیوارهایی که بالا برده بودیم بار دیگر نیاز به تعمیر پیدا کرده اند.

عزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز خبر از اعزام بالگرد به مناطق زلزله زده می دهد و می گوید:بالگردهااعزام شده اند تا در صورت نیاز به کمک های امدادی اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام سیدحجت سیدی، مدیر تبلیغات اسلامی ورزقان می گوید: متاسفانه با این زلزله شیشهآرامش در ورزقان بار دیگر ترک برداشت و مردم مضطرب و نگران بار دیگر چادرهای خود در وسط شهر به پا کردند.

اوضاع شهرستان هریس را که پیگیری می کنیم ، داریوش مرادی فرماندار شهرستان از نبود تلفات جانی سخن می گوید و رضا صدیقی فرماندار اهر نیز با تأکید بر نبود خسارت جانی، از خرابی چند خانه قدیمی خبر می دهد.

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی ضمن گفتگو با خبرنگار مهر می گوید اضطراب مردم طبیعی است اما عدم مدیریت این اضطراب توسط تیم های روانشناسی متخصص باعث اثرات سوء بر زندگانی آنان می شود.

دهقانی می افزاید: خوشبختانه با روند موجود در بازسازی مناطق زلزله زده امید به میان مردم بازگشته است اما نباید ادامه پس لرزه مانع از ادامه این روند سازنده در ارسباران شود بلکه با مدیریت صحیح بحران از سوی مسئولان استانی می توان امنیت را در کنار حادثه تضمین کرد.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...