نسخه چاپی

ستایش ترامپ از مودی در همایش «تاریخی» تگزاس

رئیس‌جمهوری آمریكا و نخست‌وزیر هند در جریان یك تجمع بزرگ نادر برای یك رهبر خارجی در تگزاس تعارفات گرمی رد و بدل كرده‌اند.


به گزارش نما، حدود ۵۰ هزار تن در تجمعی در شهر هوستون که دونالد ترامپ «رویدادی عمیقا تاریخی» توصیف کرد، شرکت کردند. این رویداد تحت عنوان «احوالپرسی با مودی» یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها در استقبال از یک رهبر خارجی در آمریکا توصیف شد.

اخبار بین‌الملل- ترامپ خطاب به جمعیت گفت: بی‌نهایت خوشحالم با یکی از بزرگ‌ترین، وفادارترین و فداکارترین دوستان آمریکا، نخست‌وزیر مودی، اینجا در تگزاس حاضر می شوم.

مودی در سخنرانی خود گفت که هند دوستی واقعی در کاخ سفید دارد و ترامپ را شخصیتی گرم، صمیمی، همیشه حاضر، پرانرژی و هوشمند توصیف کرد.

او گفت: از کارهای مدیریت شرکت‌ها گرفته تا فرماندهی کل قوا، از هیأت‌های مدیره گرفته تا دفتر کار ریاست‌جمهوری در کاخ سفید، از استودیوها تا صحنه‌های جهانی... او تأثیری ماندگار به جا گذاشته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مودی در جریان بازدید یک هفته‌ای خود از ایالات متحده در مذاکرات تجاری شرکت خواهد کرد و به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت.
استادیوم «ان آر جی» هوستون که این رویداد در آن برگزار شد، اولین محل توقف مودی در این سفر بود؛ سفری که بعد از پیروزی قاطع حزب ملی‌گرای هندوی او در انتخابات عمومی سال جاری انجام می‌شود.

ترامپ در سخنرانی خود به ستایش از مودی پرداخت و گفت او مدیریتی استثنایی برای هند و مردش به ارمغان آورده است.

ترامپ همچنین در تعریف از جامعه هندی تبار آمریکا گفت: ما واقعا افتخار می کنیم که شما را آمریکایی خطاب کنیم.

با این حال انتظار می رود که مودی در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل با استقبالی سردتر روبرو شود؛ جایی که احتمالا به خاطر تنش‌ها در کشمیر تحت کنترل هند با انتقاد مواجه خواهد شد.

ترامپ که با شعارهای ملی‌گرایانه غریبه نیست، تدابیر امنیتی در مرز آمریکا و مکزیک را با تنش‌ها میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر مقایسه کرد.

او گفت: هند و آمریکا هر دو درک می کنند که برای حفظ امنیت جوامع خود، باید از مرزها حفاظت کنند.

۱۳۹۸/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...