نسخه چاپی

لو پاریزین: مكرون به میانجیگری بین تهران و واشنگتن ادامه می دهد

روزنامه فرانسوی «لو پاریزین» نوشت: یك ماه پس از اجلاس سران «گروه ۷» در بیاریتز، «امانوئل مكرون» رئیس جمهوری فرانسه در هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به میانجیگری خود بین تهران و واشنگتن ادامه می دهد.


به گزارش نما، روزنامه فرانسوی «لو پاریزین» نوشت: یک ماه پس از اجلاس سران «گروه ۷» در بیاریتز، «امانوئل مکرون » رئیس جمهوری فرانسه در هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به میانجیگری خود بین تهران و واشنگتن ادامه می دهد.

اخبار سیاسی- این روزنامه فرانسوی امروز (دوشنبه) و در آستانه گشایش هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اظهارات روز گذشته(یکشنبه) رئیس جمهوری فرانسه در یک نشست توجیهی با نزدیکترین همکاران خود در ایرباس ریاست جمهوری حین عزیمت به نیویورک افزود: امانوئل مکرون فکر می کند که فرانسه می تواند همچنان به نقش پیام رسانی خود بین این دو کشور که از یکدیگر انزجار دارند، ادامه دهد.

رییس جمهوری فرانسه مدعی شده که "ایرانیان در حال افزایش تنش هستند و این یک اشتباه استراتژیک برای آنها، منطقه و امنیت جمعی است."

این اظهارات در حالی مطرح شده که وزیر امور خارجه فرانسه نیز روز گذشته در دیدار و گفت وگو با وزیر امور خارجه ایران گفته اولویت اول ابتکار دیپلماتیک پاریس، برگزاری دیدار روحانی و ترامپ نیست، بلکه کاهش تنش در منطقه است.

«ژان ایو لودریان» در حاشیه دیدار با «محمد جواد ظریف» به خبرنگاران افزود: دیدار میان رئیس جمهوری ترامپ و رئیس جمهوری روحانی اولویت اول نیست. موضوع دارای اولویت این است که بتوانیم مسیر کاهش تنش با بازیگران مختلف را از سر بگیریم.

رئیس جمهوری فرانسه ماه گذشته در حاشیه نشست سران «گروه ۷» اعلام کرد که تلاشی دیپلماتیک برای هماهنگی دیداری میان حسن روحانی و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری ایران و آمریکا آغاز کرده است.

پس از این اظهارات مکرون، رئیس جمهوری اسلامی ایران با رد دیدار احتمالی با ترامپ اعلام کرد: تا زمانی که آمریکا تحریم‌های خود را لغو نکرده و به برجام بازنگردد، مذاکره‌ای رخ نخواهد افتاد.

در همین حال ترامپ نیز که تاکنون بارها برای دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایرانی اعلام آمادگی کامل کرده، روز گذشته اعلام کرد که هیچ قصدی برای دیدار با مقامات ایرانی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز - اول مهر - برای حضور در هفتاد وچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد.

قرار است روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با مدیران ارشد و نخبگان رسانه‌ای حاضر در نیویورک و جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا نیز دیدار و گفت وگو کند.

۱۳۹۸/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...