نسخه چاپی

تلاش مأیوسانه با اهداف بزرگ در عراق

در غرب و به ویژه توسط نخبگان آنان تدریجاً یك گزاره و مفهوم به زبان جاری شده و اعتراف می‌كنند كه هژمونی جهانی امریكا و غرب و سلطه استعماری و ضدبشری آن‌ها در غرب آسیا در حال افول است.

به گزارش نما، در غرب و به ویژه توسط نخبگان آنان تدریجاً یک گزاره و مفهوم به زبان جاری شده و اعتراف می‌کنند که هژمونی جهانی امریکا و غرب و سلطه استعماری و ضدبشری آن‌ها در غرب آُسیا در حال افول است. امریکا با اینکه یک اولویت حیاتی در حوزه جنوب غرب آسیا دارد و باید برای مهار چین و سپس روسیه، کمر همت ببندد، ولی نمی‌تواند از ژئوپلتیک غرب آسیا و اهداف و منافع تجاوزکارانه خود و قلب انرژی جهان و حفاظت از صهیونیست‌ها و دیکتاتوری‌های عربی وابسته چشم بپوشد.

منحنی توازن قدرت در دو دهه گذشته به زیان امریکا ، غرب و امتدادهای منطقه‌ای آنان بر هم خورده و با هزاران میلیارد هزینه و رسوایی‌های جنایتکارانه و کنار زدن نقاب‌های فریبکاری در حمایت از دموکراسی و حقوق بشر و شعارهای دروغین دیگر، نفس‌های آخر سلطه یکجانبه در منطقه را شاهد است.

از ماه‌ها قبل تمامی توان خود را با سرمایه سعودی و اماراتی در عرصه اجتماعی، سیاسی، فضای مجازی و دیگر ابزارهای اطلاعاتی و اقتصادی به کار گرفته‌اند تا از عراق، یک بار دیگر برای جبران شکست‌های راهبردی در مقابل ایران و مقاومت منطقه‌ای، بازگشت به سلطه از دست رفته را محقق نمایند.

پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار را پایگاه و ستاد هماهنگی همه پتانسیل‌ها قرار داده و با حضور صهیونیست ها، سران سیاسی مشکوک در عراق که جای پایی در ساختار سیاسی هم دارند و مجموعه‌هایی از عشایر اهل سنت و باقیمانده‌های داعش و تشکل‌های تازه جان گرفته در فضای مجازی و تکیه بر نارسایی‌ها و برخی اهمال‌ها و ناکارآمدی‌های موجود، یک کودتای تروریستی را محقق و اوضاع را به نفع خود و تمامی هم‌پیمانان دگرگون کنند.

امریکا پس از رسوایی حمله پهپادهای اسرائیل به مراکز حشدالشعبی و تمامی اقدامات مداخله‌گرانه و جنایاتی که برای حفظ داعش در عراق و سوریه به اجرا گذاشته و مانع‌تراشی اصلی در جان گرفتن ساختارهای حکومتی و رسمی، در آستانه مصوبه قانونی اخراج از عراق قرار گرفته است.

پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
با 500 تومان مجردی برو استانبول

با 500 تومان مجردی برو استانبول

دقیقاً در هنگامی که سعودی‌ها پیام مذاکره از عراق به تهران ارسال می‌کنند و دقیقاً در فصلی که ترامپ برای مذاکره با تهران به التماس حداکثری رسیده، تمامی توان و امکان خود را برای نابودی محبوبیت و حضور و نفوذ منطقه‌ای ایران و پیوند بین دو ملت ایران و عراق و به ویژه در آستانه رخداد عظیم اربعین حسینی و پیاده روی عشاق حسینی با مشارکت از تمامی جهان، به کار بسته و با تحریک جوانان کم‌اطلاع و موج‌سواری بر خواسته‌های برحق آنان، تکرار رویاهای استعماری در عراق را دنبال می‌کنند.

این رخداد دو روزه، همانگونه که در ایران به رسوایی فتنه‌گران و ورشکستگی منتهی شده و آگاهی و بصیرت اجتماعی را ارتقا داد، در عراق نیز به رشد تجربه و آگاهی و بصیرت و دشمن‌شناسی رسیده است و این تلاش مأیوسانه را با تدابیر حکومت و همه جریان‌های سیاسی به شکست رساندند.

این تلاش، به دست و پازدن‌های پیکر کم جان استعمار شباهت دارد و ادامه آن، فرورفتن در باتلاق نابودی برای امریکا و همه همدستان آنان است. منطقه به نقطه‌ای رسیده است که از یک‌سو، جریان‌های مقاومت و کشورهای مستقل، قدرت می‌یابند و دست برتر دارند و امریکا و تمامی متحدان آنها، از امریکا تا رژیم صهیونیستی و آل‌سعود و آل زاید و بقیه حامیان استعمار، در شرایط افول و سقوط و ناتوانی قرار گرفته‌اند و روند نظم منطقه‌ای به سمت پوست اندازی از پیکره استعماری به پیکره جدید از مقاومت و ملت‌ها و دولت‌های مستقل، در حال حرکت است، که سرآغازی برای یک جایگاه جهانی است.

هادی محمدی

۱۳۹۸/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...