نسخه چاپی

نامه ژنرال‌های بازنشسته آمریكایی به اوباما

عکس خبري -نامه ژنرال‌هاي بازنشسته آمريکايي به اوباما

این درخواست از سوی ژنرال‌های بازنشسته نظامی و امنیتی از جمله "پاول ایتن"‌، "‌رابرت جی گارد‌" ، "‌جوزف هور"‌، "جان جونز"‌، "رودلف اوستویچ"‌، "توماس فینگر" معاون سابق مدیر اطلاعات امنیتی آمریكا، "‌پاول پیلر" افسر سابق اطلاعات امنیتی سیا و "‌لورنس ویلكرسون" مطرح شده است.

شماری از مقامات ارشد پیشین نظامی و امنیتی آمریکا با انتشار نامه‌ای خطاب به اوباما از وی خواستند که دست به اقدام نظامی علیه ایران نزند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه تحلیلی آنتی‌وار، دراین نامه ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی که روز گذشته در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد از باراک اوباما خواسته‌ شده است تا در مقابل فشارها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران مقاومت کند.

این درخواست از سوی ژنرال‌های بازنشسته نظامی و امنیتی از جمله "پاول ایتن"‌، "‌رابرت جی گارد‌" ، "‌جوزف هور"‌، "جان جونز"‌، "رودلف اوستویچ"‌، "توماس فینگر" معاون سابق مدیر اطلاعات امنیتی آمریکا، "‌پاول پیلر" افسر سابق اطلاعات امنیتی سیا و "‌لورنس ویلکرسون" مطرح شده است.

در این نامه که از سوی "‌شورای ملی ایرانی-آمریکایی" نیز مورد حمایت قرار گرفته شده آمده است "هرچالشی راه حل نظامی ندارد" و "تنها زمانی آمریکا و یا متحد این کشور هدف حمله قرار گرفت باید وارد جنگ شد"، "‌جنگ باید آخرین انتخاب باشد".

در این نامه با بیان اظهارات مقامات ارشد نظامی وسیاسی کنونی دولت اوباما انتخاب گزینه نظامی به عنوان یک اقدام اشتباه توضیح داده شده است.

در این نامه آمده است که سرویس‌های اطلاعاتی و نظامی متفق‌القول هستند که جنگ با ایران غیرضروری و بسیار خطرناک است.

اوباما با فشارهایی از سوی سناتورهای جنگ‌طلب کنگره، اسرائیل و لابی پرنفوذ آمریکا برای حمله به ایران مواجه است اما اوباما تاکنون در برابر این فشارها مقاومت کرده است.

دولت اوباما مخالف اقدام نظامی بر علیه ایران است و با فشارهای اقتصادی بر ایران در نظر دارد کشورمان را از برنامه هسته‌ا‌ی صلح‌آمیز بازدارد. این درحالی است که سرویس‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات نظامی نیست. دولت اوباما بر حل مناقشه پرونده هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی تاکید دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...