نسخه چاپی

عقب نشینی دلار در بازارهای جهانی

با وجود ثبت آمار بسیار خوب بازار كار، دلار در برابر همتایانش عقب نشست.


به گزارش نما، نرخ بیکاری آمریکا در ماه سپتامبر به کمترین سطح نیم قرن اخیر رسید اما این خبر نتوانست آن گونه که باید از دلار حمایت کند و ارزش دلار هر چند اندک در برابر تمامی همتایان مهم خود کاهشی شد.

اخبار اقتصادی-شاون اوزبورن، استراتژیست ارشد بازار در بانک " اسکوشیا" گفت: به نظر می رسد توجه معامله گران به جای آمارهای بازار کار روی مساله دیگری معطوف شده باشد. بنابراین فکر می کنم که عملکرد امروز دلار قابل قبول بوده است. یک مساله دیگر برای دلار وجود دارد و آن هم تصمیم بانک مرکزی برای نرخ بهره است، فکر میکنم باید منتظر اتخاذ رویکرد محرک بیشتری توسط فدرال رزرو باشیم.

در آخرین روز از معاملات بازارهای ارزی جهانی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۶.۸۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا با ۰.۰۲ درصد کاهش به ازای ۱.۴۷۷۱ دلار مبادله شد تا ارزش دلار استرالیا از کمترین سطح سه هفته اخیر فاصله گیرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با کاهش ۰.۱ درصدی به ۹۸.۸۰۵ واحد رسید و از رکورد دو سال اخیر خود بیشتر فاصله گرفت.

از سوی دیگر نظر می رسد با توجه به تشدید جنگ تجاری آمریکا با شرکای تجاری بزرگ خود و کاهش رشد اقتصادی، بانک مرکزی آمریکا چاره ای جز کاهش مجدد نرخ بهره برای سومین بار در طول سال جاری نداشته باشد.

در معاملات ارزی جهانی هم چنین ارزش هر یورو با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۰۹۸۲ دلار رسید تا ارزش یورو در برابر دلار طی این هفته ۰.۳۴ درصد افزایش یافته باشد. به مانند یورو، دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز در برابر دلار دست به پیشروی زد تا جایی که هر پوند با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱.۲۳۳۴ دلار رسید. هر فرانک نیز به ازای ۱.۰۰۴۲ دلار مبادله شد.

ارزش دلار آمریکا در برابر همتای کانادایی کاهش و در برابر همتای سنگاپوری افزایش یافت تا جایی که هر دلار آمریکا به ترتیب به ازای ۱.۳۳۱۰ و ۱.۳۷۸۸ دلار کانادا و سنگاپور معامله شد.


۱۳۹۸/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...