نسخه چاپی

طرح شفافیت آراء نظام تقنینی نیاز به چكش‌كاری دارد

نماینده قائمشهر در مجلس گفت: هر طرحی از جمله شفافیت آراء نظام تقنینی نیاز به چكش‌كاری دارد و باید در مركز پژوهش‌های مجلس بررسی شود.


به گزارش نما، عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی درباره با طرح اعلام لیست اموال مسؤولان به قوه قضائیه گفت: یکشنبه هفته قبل، بحثی مطرح و یک تذکری براساس قانون اساسی داده شد که لیست اموال نمایندگان که به سامانه اعلام می‌شود باید محرمانه بماند.

وی افزود: بعضی دوستان مطرح کردند که اگر ما بخواهیم اموال خود را در سامانه‌ای ثبت کنیم چطور می‌تواند محرمانه بماند؟ قانون اساسی گفته که لیست اموال باید تحویل رئیس قوه قضائیه داده شود و اگر در سامانه‌ای ثبت شود امکان دسترسی برای خیلی‌ها وجود داشته باشد و از این موارد سوء استفاده‌ صورت گیرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آراء نظام تقنینی گفت: این طرحی است که هم نمایندگان اصولگرا، اصلاح طلب، مستقلین و بسیاری دیگر از نمایندگان آن را امضاء و تعداد زیادی امضاء جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در این طرح آمده باید تمام دستگاه‌هایی که خروجی مصوبات آنها مربوط به امورات مردم و کشور است در صورتی که محرمانه و امنیتی نباشد و برای ارکان نظام مشکلی ایجاد نکند در دسترس مردم قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اینطور نیست که این طرح ارائه شده بلافاصله تمام محتویات طرح تبدیل به قانون شود، اظهارداشت: هر طرحی از جمله این طرح نیاز به چکش‌کاری دارد و باید به مرکز پژوهش‌های مجلس فرستاده شده و بر روی آن کار شود و بعد به عنوان یک گزارش قانونی جهت تائید یا رد طرح به صحن علنی ارجاع داده شود.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بعد از ارجاع طرح به صحن علنی مجلس اگر دستگاه‌ها و همکاران مرتبط هم صحبت و پیشنهادی داشته باشند بر روی آن صحبت کنند، تا به مرحله رأی برسد، اضافه کرد: عمده افراد مجلس موافق این قضیه بودند و تعداد خیلی جزئی با این طرح مخالفت داشتند.

۱۳۹۸/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...