نسخه چاپی

استان تهران در صدر دریافت كنندگان تسهیلات بانكی

براساس آمار‌های منتشره سپرده‌های ارزی و ریالی كشور در پایان خرداد ماه سال جاری به ۲۱۷۶۵.۷ هزار میلیارد ریال رسید كه نسبت به سال قبل ۲۶.۶ درصد رشد داشته است.


به گزارش نما، بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی کل مانده سپرده‌های ارزی و ریالی کشور در پایان خردادماه امسال به ۲۱۷۶۵.۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

اخبار اقتصادی-لازم به ذکر است که این شاخص نسبت به سال گذشته با رقم ۴۵۷۰.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۲۶.۶ درصد و نسبت به اواخر سال گذشته با رقم ۱۰۹۲.۴ هزار میلیارد ریال ۵.۳ درصد رشد داشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که بیشترین مبلغ سپرده مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۸۱۳.۷ هزار میلیارد ریال و کمترین آن به استان کهکیلویه و بویر احمد معادل ۵۷.۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۵۶۵۷.۲ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۸۲.۴ هزار میلیارد با رشد ۲۰.۷ درصد و نسبت به سال قبل با ۵۶۷ هزار میلیارد ریال رشد ۳.۸ درصدی داشته است.

شایان ذکر است که کل مبلغ مانده تسهیلات بالغ بر ۱۵۶۵۷.۲ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رقم ۲۶۸۲.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۲۰.۷ درصد و نسبت به سال گذشته با ۵۶۷ هزار میلیارد متر مکعب معادل ۳.۸ درصد افزایش داشته است.
بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران

لازم به ذکر است که مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۰۱۵۷.۶ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۳.۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۱ درصد بوده که نسبت به پایان خرداد ماه سال ۹۷، ۴ درصد و نسبت به پایان اسفند ماه سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در استان تهران ۹۴.۸ درصد و در استان کهگیلویه و بویر احمد ۱۰۳.۶ درصد بوده است.

۱۳۹۸/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...