نسخه چاپی

آغاز ششمین مرحله از عملیات «اراده پیروزی» در عراق

نیروهای ارتش و حشد شعبی عراق ششمین مرحله از عملیات ضد ترورریستی موسوم به اراده پیروزی در عراق را آغاز كرد.

به گزارش نما، نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق ششمین مرحله از عملیات اراده پیروزی را در مناطق صلاح الدین، الجزیره ، الانبار و کرکوک آغاز کردند.

اخبار بین‌الملل- تامین امنیت محور جنوبی جاده بین المللی الانبار - بغداد برای جلوگیری از نفوذ عناصر مخفی داعش به استان های کربلا و نجف یکی از اهداف اصلی نیروهای مسلح عراق در مرحله پنجم عملیات اراده نصر بود که با موفقیت به پایان رسید.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ های 13، 17، 18 و 19 بسیج مردمی(حشد شعبی) و نیروهای ارتش عملیات پاکسازی مناطق جنوبی جاده بین المللی الانبار - بغداد را از 4 محور انجام دادند و 5 روز توانستند امنیت این محور را به طور کامل تامین کنند.

نیروهای مسلح عراق در جریان مرحله پنجم عملیات اراده پیروزی حدود 5 هزار کیلومتر مربع از مناطق آلوده را در غرب استان الانبار پاکسازی و امنیت بخش هایی از مرزهای مشترک با اردن و عربستان را هم تامین کردند.

تامین امنیت فرودگاه های نظامی «الطبعات و الولید» در غرب استان الانبار که از مهم ترین پایگاه های نظامی در منطقه به شمار می آیند یکی دیگر از دستاوردهای نیروهای عراقی در این عملیات محسوب می شود.

شناسایی و انهدام 4 مقر هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه «وادی اتبل» در غرب استان الانبار و تامین امنیت مناطق بیابانی در حد فاصل غرب استان کربلا و شرق استان الانبار در مرحله پنجم عملیات اراده پیروزی به سرانجام رسید.

نیروهای مسلح عراق در جریان این عملیات امنیت منطقه «وادی القذف» را در مرکز استان الانبار به طور کامل تامین کردند؛ نیروهای عراقی در جریان این عملیات 21 نفر از تروریست‌های داعشی را هم دستگیر کردند.

۱۳۹۸/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...