نسخه چاپی

نشست مشترك مجلس و شورای نگهبان

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترك پارلمان و شورای نگهبان درباره بررسی اهداف سیاست‌‌های كلی قانونگذاری، ابلاغی مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش نما، احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: با توجه به اینکه، مجلس یکی از ارکان و مخاطب اصلی سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، در حوزه قانونگذاری است، بنابراین اقداماتی در این چارچوب باید انجام شود.

اخبار سیاسی- وی افزود: پس از ابلاغ سیاست‌‌های کلی قانونگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، اقداماتی از سوی هیئت‌رئیسه مجلس صورت گرفت، به طوری که ایشان دستورات لازم برای پیگیری موضوع و تبیین اهداف سیاست‌های کلی قانونگذاری را به کمیسیون‌ها داده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: به‌طور قطع نواقصی در حوزه قانونگذاری کشور وجود داشته که منجر به این شده که رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی را در این حوزه، با مشورت کارشناسان و پژهشگران حقوقی در زمینه قانونگذاری تدوین و ابلاغ کنند، ما در مجلس نیز تمام اهتمام خود را برای پیگیری ارکان و اهداف سیاست‌های کلی قانونگذاری به‌کار خواهیم بست.

امیرآبادی‌فراهانی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است جلسه‌ا‌ی با حضور رئیس مجلس، اعضای هیئت‌‌رئیسه مجلس و نیز آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و دیگر اعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان درباره سیاست‌های کلی قانونگذاری، اهداف و برنامه‌های آن برگزار شود.

وی افزود: زمان دقیق نشست مشترک مجلس و شورای نگهبان درباره بررسی اهداف و ارکان سیاست‌های کلی قانونگذاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌ها ابلاغ شده، هنوز مشخص نیست، اما این نشست به زودی برگزار می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اجرایی شدن سیاست‌های نظام قانونگذاری کشور نیازمند تغییر در بخش‌هایی از آئین‌نامه داخلی پارلمان است که این کار نیز به زودی آغاز خواهد شد.

۱۳۹۸/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...