نسخه چاپی

۷۳درصد خودكشی‌ها در مناطق حاشیه نشین رخ می‌دهد

رئیس انجمن روانپزشكان ایران با بیان اینكه هفته سلامت روان در مهر برگزار می شود، گفت: ۷۳درصد خودكشی‌ها در مناطق حاشیه نشین رخ می دهد.


به گزارش نما، مریم رسولیان رئیس سی و ششمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان ایران اظهار داشت: هفته سلامت روان از ۱۸تا ۲۴ مهر ماه در کشور برگزار می شود.

اخبار اجتماعی-وی ادامه داد:موضوع افسردگی موضوع مهمی است و در سالهای اخیر به آن توجه شده است و موضوع جهانی امسال پیشگیری از خودکشی است.

رئیس انجمن روان پزشکان با بیان اینکه وقتی فردی دچار افسردگی است ممکن است اقدام به خودکشی کند،یادآور شد:بر اساس آمار وزارت بهداشت ۷۳درصد موارد اقدام به خودکشی در مناطق حاشیه نشین هستند و این نشان دهنده نقش مسائل اقتصادی در بروز این موضوع است.

رسولیان بیان داشت:۲۷درصد باقی مانده از این آمار مربوط به مناطق مرفه است.

وی با بیان اینکه میانگین خودکشی در سطح جهان ۱۰در ۱۰۰هزار نفر است،گفت:وقتی درخصوص خودکشی صحبت می کنیم یعنی کسانی که در اثر آن از بین رفته اند.

رئیس انجمن روانپزشکان با اشاره به اینکه اقدام به خودکشی ۲۰تا۳۰برابر این آمار است، افزود: آمار مربوط به اقدام به خودکشی ۲۰۰تا۳۰۰در ۱۰۰هزار نفر است.

رسولیان با اشاره به وضعیت خودکشی در ایران، اضافه کرد: در سال۹۴در ایران تعداد خودکشی ۵در۱۰۰هزار نفر بود اما این آمار در سال ۹۷ ،۶در ۱۰۰هزار نفر است.

وی با اشاره به مناطق مختلف کشور و میزان شیوع خودکشی در انها،خاطرنشان کرد: استان‌های ایلام،کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی در ایران را دارند.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران متذکر شد: آمار خودکشی در همدان ۹در ۱۰۰هزار نفر،در ایلام ۱۳ در ۱۰۰ هزار نفر است اما میانگین ایران ۶در ۱۰۰هزار است و پایین تر از آمار جهانی است.

وی با بیان اینکه نقش عوامل اجتماعی و خانوادگی در بروز افسردگی ۳۰ تا ۸۰ درصد است،تصریح کرد: تنش‌ها و اضطراب ذهنی روی جسم اثر می‌گذارد.

رسولیان تاکید کرد: استرس باعث افزایش ضربان قلب و گردش خون شده ودر نهایت باعث اصطحلاک بدن می شود.

۱۳۹۸/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...