نسخه چاپی

سقوط شدید شاخصهای بورس در آمریكا

شبكه خبری در گزارشی از كاهش بیش ار دو درصدی شاخصهای بورس در بازارهای مالی آمریكا خبر داد.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه نوشت: اکثر شاخصهای بورس آمریکا در آخرین معاملات امروز سقوط کرد.

بنابراین گزارش، سقوط شاخصهای بورسی در مواردی به بیش از 2 درصد رسیده است.

از سوی دیگر به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری خود با چالش های اقتصادی زیادی روبروست که بیکاری و کاهش کسری بودجه از مهمترین آنها به شمار می رود.

چالش های اقتصادی پیش روی باراک اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری از جمله بیکاری و کاهش کسری بودجه دولت خواهد بود. اوباما اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست که با وجود میانگین بیکاری در حد هشت درصد برای دوره دوم به ریاست جمهوری انتخاب می شود. شاید این پارادوکس تاریخی نشان دهنده قدر دانی بخش وسیعی از مردم آمریکا از تلاش های اوباما از طریق صرف یک و نیم تریلیون دلار برای نجات بزرگترین اقتصاد جهان از ورطه بدترین بحران اقتصادی باشد که در هشتاد سال اخیر گریبان اقتصاد این کشور را گرفته است. با این حال وی باید در دوره دوم ریاست جمهوری خود برای آنچه که ممکن است دشوارترین و پیچیده ترین آزمون اقتصادی برای خود باشد آماده شود.

در ادامه گزارش آمده است: با پایان امسال برنامه های حمایت اقتصادی که اوباما به آن افتخار می کند به پایان می رسد و این امر عملا به معنای حذف حدود هفتصد میلیارد دلار از شریان اقتصاد فلج آمریکاست که ممکن است بر شکنندگی اوضاع اقتصاد داخلی آمریکا بیفزاید و رنج های مردم را در این کشور که حدود چهل و شش میلیون نفر از جمعیت آن فقیر هستند افزایش دهد. بنابراین اقتصاد آمریکا با مشکلی روبروست که هیچ راه حل معجزه آسایی برای آن وجود ندارد زیرا ادامه این برنامه های حمایتی به معنای مشکلی است که ممکن است برای بدهی های عمومی آمریکا که از مرز شانزده تریلیون دلار گذشته است به فاجعه تبدیل شود.

حتی اگر اوباما تصمیم بگیرد بخشی از این برنامه های حمایتی را برای عمل به وعده های انتخاباتی خود ادامه دهد، با مخالفت جمهوریخواهان روبرو خواهد شد که مجلس نمایندگان را تحت سیطره خود دارند و از اینگونه سیاست های وی خشمگین هستند. این اوضاع تصمیم گیری های استراتژیک اقتصادی در آمریکا را دستکم برای مدتی با شکست روبرو خواهد کرد و خطر کشیده شدن این کشور به دامن رکود را که ممکن است اقتصاد جهان را به کلی تحت تاثیر قرار دهد به دنبال خواهد داشت.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...