نسخه چاپی

اگر از آسمان سنگ هم ببارد عاشقان حسین (ع) به كربلا خواهند رفت

مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا گفت: دشمن بداند كه اگر از آسمان سنگ هم ببارد عاشقان حسین (ع) به كربلا خواهند رفت.


به گزارش نما، سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز نیروی انتظامی به یک نیروی مقتدر، هوشمند و توانمند در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است و این توانایی را دارد که به پلیس سایر کشور‌ها آموزش دهد.

اخبار سیاسی-​ سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه حرکت اربعین حرکت عظیمی است که چندین میلیون مسلمان و حتی مسیحی به عراق می‌روند، اظهار کرد: این ناآرامی‌ها را در عراق ایجاد کردند تا مردم ما از این فضا بترسند و به سفر اربعین نروند، اما دشمن بداند که اگر از آسمان سنگ هم ببارد عاشقان حسین (ع) به کربلا خواهند رفت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: قرار است که در برنامه ششم جمعیت موسسات حفاظتی و مراقبتی افزایش پیدا کند؛ بخش برقراری امنیت داخلی کشور در دهه‌های اخیر تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: معمای امنیتی جدید بر سه پایه عامل تهدید امنیتی، حوزه و موضع تهدید خلاصه می‌شود.

سرلشکر صفوی گفت: منظور من از حوزه تهدید، حوزه جغرافیای تهدید است که جمعیت شهری در این بخش خلاصه می‌شود.

او گفت: در قرن نوزده، ۱۰ درصد جمعیت جهان در شهر‌ها زندگی می‌کردند که در قرن ۲۰ این آمار از ۵۰ درصد گذشت.

وی تاکید کرد: در قرن ۲۱ پیش بینی شده است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور‌ها شهرنشین می‌شوند و این یعنی عامل تهدید؛ مجرمان از دل این شهرنشینی پدید می‌آیند و باید تمام شهر‌ها قانون مدار باشند.

سرلشکر صفوی گفت: برقراری امنیت در تهران یعنی تامین امنیت کل ایران؛ اگر در کشور‌های همسایه ثبات امنیتی برقرار نباشد، مسلم است که برای کشور‌های دیگر هم مشکل پیش خواهد افتاد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: تهران وقتی امن است که پلیس مرزبانی ما قوی عمل کند.

وی افزود: رابطه عامل، موضع و حوزه تهدید باید به خوبی تشخیص داده شود تا به قدرت پیشگیری دست بیابیم.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: دولت، مجلس باید پای کار بیایند و بودجه وامکانات را به ناجا تخصیص دهند تا در راستای برنامه ششم به بهترین نحو ممکن عمل شود.

وی افزود: اساس رویکرد پیشگیرانه نسبت به رویکرد کشف جرم ارزان‌تر، کم هزینه‌تر و ارزش بالایی را دارد، پس قبل از وقوع جرم باید از آن پیشگیری کرد و این موضوع از مراکز آموزشی باید صورت بگیرد،

صفوی بیان کرد: بچه‌های ما در مدارس مسائل امنیتی و اقتصادی را یاد نمی‌گیرند، باید به فرزندانمان این موضوعات را آموزش دهیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تقابل همکاری پلیس پیشگیری با مدیران سازمان‌ها باید افزایش داده شود، مدیران ما باید عاقل، بالغ، کار آمد و سالم باشند تا مشکلات برای جامعه پیش نیاید؛ باید به مشارکت‌های مردمی بها داده شود.

وی افزود: گشت زنی کلانتری‌ها در سطح شهر عامل بازدارندگی در سطح شهر دارند، رفتار پلیس پیشگیری و موسسات مراقبتی و حفاظتی در برخورد با مردم و جلب رضایت مردم بسیار موثر است و باید گفتار و رفتار پلیس با مردم مناسب باشد.

سرلشکر رحیم صفوی گفت: نکات منفی فضای مجازی بلایی شده که به جان مردم افتاده است و باید مراقب باشیم تا در دام شیادان نیفتیم، پلیس هوشمند باید به تجهیزات نوین مجهز باشد.

او افزود: از نظر من باید کار پژوهشی و تحقیقاتی به روز درباره انواع تهدیدات امنیتی انجام شود، کسی که تخلف می‌کند جسارت می‌خواهد پس باید یک کار به روز تحقیقی بر روی مجرمان انجام شود تا در این مورد واکاوی شود.

۱۳۹۸/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...