نسخه چاپی

درباره 10 ستاره‌ای كه در لیست تیم ملی جایی نداشتند

10 لژیونر مطرح فوتبال ایران در فهرست جدید مارك ویلموتس قرار نگرفتند، بازیكنانی كه در زمان كی‌روش تقریبا همه اردوها را حاضر بودند، حالا باید منتظر فرصت دوباره در آینده باشند.


به گزارش نما، لیست 23 نفره تیم ملی برای دو مسابقه با کامبوج و بحرین از سوی مارک ویلموتس اعلام شد که این فهرست تغییرات زیادی نسبت به اردوهای قبلی دارد. یکی از نکاتی که در این فهرست کاملا مشهود است خط خوردن تعداد زیادی از بازیکنان لژیونر فوتبال ایران است.

اخبار ورزشی- نفراتی که در دوره‌های گذشته و به خصوص در زمان کارلوس کی‌روش جزو بازیکنان اصلی بودند در لیست اخیر ویلموتس جایی ندارند تا علامت سوال‌های زیادی در ذهن باقی بماند. از فهرست مطرح ترین لژیونرهای فوتبال ایران 10 بازیکن به تیم ملی دعوت نشدند که در ادامه به آنها و وضعیت‌شان اشاره شده است.

جهانبخش و عزت‌اللهی؛ بازیکن مصدوم نمی‌خواهیم!

با اینکه در زمان کارلوس کی‌روش بازیکنان اصلی حتی در زمان مصدومیت نیز به تیم ملی دعوت می‌شدند تا روند درمانی‌شان زیر نظر پزشکان این تیم طی شود اما ویلموتس چنین اعتقادی ندارد. او خیلی راحت نام علیرضا جهانبخش وینگر مطرح برایتون انگلیس را که با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می‌کند خط زده و از کنار او گذشته است. همچنین سعید عزت اللهی نیز که در سال‌های اخیر یکی از بهترین هافبک تدافعی‌های ایران بوده، با توجه به اینکه از دوران اوج خودش دور است، با نظر ویلموتس جایی در تیم ملی کنونی ندارد. به عبارت بهتر ویلموتس برای این اردو خیلی راحت از نام دو بازیکن مطرح و باتجربه‌اش گذشته تا شاید آنها با آمادگی کامل در اردوهای بعدی به تیم ملی برگردند.

عبور از قدوس پرحاشیه

سامان قدوس طی ماه‌های گذشته حواشی زیادی را تجربه کرده است. ماجرای ورشکستگی باشگاه سوئدی سابق این بازیکن دوملیتی و محرومیت او باعث شده تا ویلموتس فعلا در لیست خودش نامی از سامان قدوس نیاورد. ستاره ایرانی آمیان فرانسه به خاطر این مشکلات در ترکیب تیمش هم قرار ندارد و مسئولان باشگاه در تلاشند تا این بازیکن را به اردوها برگردانند. در این شرایط ویلموتس هم قدوس را به تیم ملی دعوت نکرده تا آینده این بازیکن مطرح هم به خطر بیفتد.

جوجه عقاب همچنان در لیست انتظار

امیر عابدزاده در ماریتیموی پرتغال یکی از بازیکنان خوب این تیم است. او که با نظر کارلوس کی‌روش در اردوهای زیادی حضور داشت اما حالا از نظر ویلموتس نمی تواند جزو 3 دروازه‌بان برتر تیم ملی باشد. عابدزاده در لیگ پرتغال توانسته بازی‌های خوبی انجام دهد اما ویلموتس ثابت کرده که او باید شرایط بهتری داشته باشد تا به تیم ملی برگردد.

بلیت زاگرب- تهران کنسل شد!

صادق محرمی در دینامو زاگرب کرواسی حضور داشت اما بازی‌های زیادی برای این تیم انجام نداد تا تصمیم به جدایی بگیرد و راهی لوکوموتیو زاگرب شود. از سوی دیگر حضور در ترکیب تیم دوم زاگرب در چند بازی گذشته هنوز باعث نشده تا ویلموتس او را دعوت کند.

بلژیکی‌ها باید بهتر باشند

از بین بازیکنان شاغل در فوتبال بلژیک هم سرمربی تیم ملی کاوه رضایی، یونس دلفی و علی قلی‌زاده را دعوت نکرده است. رضایی امسال به بروژ برگشته و دلفی و قلی‌زاده نیز جزو نفرات ثابت شارلروا هستند اما آنها نیز ظاهرا برای بازگشت به تیم ملی باید شرایط بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

اللهیار؛ دعوتی که به دو نرسید

اللهیار صیادمنش پدیده تیم ملی در اردوی گذشته بود. او در اولین باری که به تیم ملی دعوت شد و با نظر ویلموتس بازی هم کرد، موفق به گلزنی شد تا آینده‌اش روشن‌تر از قبل تصور شود. ویلموتس اما ستاره 18 ساله فنرباغچه ترکیه را برای دیدار با کامبوج و بحرین دعوت نکرده است.

**گوچی؛ فعلا در حالت خداحافظی

رضا قوچان‌نژاد بعد از جام جهانی 2018 از تیم ملی خداحافظی کرد اما با حضور مارک ویلموتس صحبت‌هایی درباره بازگشتش مطرح شد. گوچی با بازگشت به فوتبال هلند دوباره اوج گرفته و گل‌های حساسی برای تیمش زده اما ظاهرا همچنان ویلموتس را قانع نکرده تا بتواند به تیم ملی برگردد.

۱۳۹۸/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...