نسخه چاپی

ساخت‌وساز مسكونی در تهران ۲۱ درصد كاهش یافت

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسكن در بازه زمانی ابتدای فروردین تا انتهای مرداد امسال، ۲۷ هزار و ۳۸۴ واحد مسكونی در پایتخت تولید شد كه ۲۱ درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل است.


به گزارش نما، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آمار وضعیت بازار مسکن در نیمه نخست امسال را تشریح کرد.
کاهش حدودا ۶۰ درصدی معاملات مسکن

اخبار اقتصادی-بر اساس این گزارش، در نیمه نخست امسال ۳۳ هزار و ۵۸ واحد مسکونی معامله شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۶ ماه نخست ۹۷) که ۷۷ هزار و ۴۳۹ فقره مبایعه نامه به ثبت رسید، ۵۷.۳ درصد کاهش داشته است.
افزایش ۹۰ درصدی قیمت مسکن

همچنین در این مدت (۶ ماهه ۹۸) متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۶ ماهه نخست ۹۷) که این شاخص (متوسط قمیت هر متر مربع واحد مسکونی) در تهران ۶ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود، رشد ۸۹.۸ درصدی داشته است.
کاهش ۲۰ درصدی ارزش ریالی معاملات مسکن
ارزش ریالی مبایعات مسکن در نیمه نخست امسال ۳۵ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان تومان بود که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته که ۴۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برآورد شد، ۲۰.۶ درصد کاهش نشان می دهد.
کاهش ۲۱ درصدی ساخت و ساز مسکن

همچنین در بازه زمانی ابتدای فروردین تا انتهای مرداد امسال ۲۷ هزار و ۳۸۴ واحد مسکونی احداث شده که این شاخص در مدت مشابه سال قبل، ۳۴ هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی بود. این آمار بیانگر کاهش ۲۰.۹ درصدی تولید مسکن در نیمه نخست امسال نسبت به سال قبل است.

۱۳۹۸/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...