نسخه چاپی

شكایت سودان از اسرائیل

سودان برای دومین بار با ارایه نامه ای از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت درباره حمله هوایی اخیر این رژیم به خاك آن كشور شكایت كرد و این شكایت در جلسه دیروز (چهارشنبه ۱۷ آبان) شورای امنیت طرح شد اما مطابق معمول نتیجه ای در برنداشت.

به گزارش نما،محدوده به نقل از العالم، یکی از اعضای شورای امنیت در جلسه صبح چهارشنبه به طرح مساله حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سودان پرداخت که به دلیل مخالفت برخی اعضای دائم شورای امنیت بدون نتیجه ماند.

دیپلمات های سودان در سازمان ملل گفته اند که نامه جدیدی که دربردارنده جزئیات کامل حمله هوایی رژیم صهیونیستی است به شورای امنیت ارایه کرده اند تا شکایت خارطوم از تل آویو پیگیری شود.
هاردیپ سینگ پوری نماینده هند و رئیس دوره ای شورای امنیت با تایید دریافت نامه سودان خبر از طرح موضوع در جلسه امروز شواری امنیت داد؛ هرچند از ارائه جزئیات بیشتر و مخالفان و موافقان آن خودداری کرد.
دو هفته پیش به دنبال تجاوز چهار هواپیمای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سودان و بمبارن یک مرکز نظامی در نزدیک خارطوم پایتخت آن کشور، نماینده سودان در سازمان ملل به شورای امنیت شکایت کرده و خواستار محکومیت این اقدام شد.
در جریان حمله رژیم صهیونیستی به مرکزی نظامی در خارطوم، خسارت سنگینی به آن مرکز وارد شد و دو نفر غیر نظامی نیز کشته شدند.
این درحالی است که شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل با سکوت در برابر این تجاوز آشکار، حتی از صدور بیانیه ای درمحکومیت آن خودداری کرده اند.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...