نسخه چاپی

گزارش واشنگتن پست از قمار نتانیاهو

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت كه قمار نتانیاهو در حمایت از میت رامنی جواب نداد و پیروزی باراك اوباما آینده روابط اسرائیل و آمریكا را مبهم كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: در اسرائیل پیروزی مجدد باراک اوباما سوال‌ها درباره آینده روابط زیگزاگی میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و باراک اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما و همچنین طرح حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران را افزایش داد.


براساس این گزارش، بلافاصله بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات، نتانیاهو قول داد که با اوباما همکاری کند تا امنیت اسرائیل را تضمین کند و اعلام کرد که چهارشنبه با «دن شاپیرو» سفیر آمریکا در اسرائیل دیدار می‌کند.


«ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل نیز گفت که مطمئن است تفاوت در مواضع اسرائیل و آمریکا رفع خواهد شد.


این درحالیست که رهبران احزاب مخالف کابینه نتانیاهو پیش بینی‌های تیره تری دارند.


آنها پیش از این نیز نسبت به مواضع نتانیاهو درباره ایران و همچنین مذاکره با فلسطینی‌ها و البته مداخله در رقابتهای انتخاباتی آمریکا درحمایت از میت رامنی به نخست وزیر اسرائیل هشدار داده بودند.


«اسحاق هرتزوگ» نماینده حزب کار اسرائیل گفت: مشخص است که شرایط برای نتانیاهو آسان نیست.


«رونی با» از حزب لیکود که رئیس کمیته دفاعی و امور خارجی کنیست نیز است از آنچه که وی قمار نتانیاهو با رامنی خواند به شدت انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که این شرایط باعث بدتر شدن اوضاع روابط اسرائیل و واشنگتن نشود.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...