نسخه چاپی

مادورو: ارتش در مرز كلمبیا باقی خواهد ماند

رئیس‌جمهور ونزوئلا تأكید كرد با توجه به اینكه تهدیدات «بوگوتا» علیه كاراكاس همچنان ادامه دارد، نظامیان ونزوئلا در مرز كلمبیا به حالت آماده‌باش باقی خواهند ماند.


به گزارش نما، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (سه شنبه)، طی سخنرانی خود تأکید کرد که علیرغم به پایان رسیدن رزمایش‌های نظامی، نظامیان ونزوئلا همچنان در مرز کلمبیا مستقر خواهند بود.

اخبار بین‌الملل- مادورو تصریح کرد: «من تصمیم گرفتم تا مرحله دوم از سطح نارنجی تهدید و استقرار نیروهای مسلح خود (در مرز کلمبیا) را تمدید کنم».

اخیراً مادورو در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه 1» فاش کرد که از زمان حمله پهپادی سال 2018 تا کنون، نیروهای امنیتی این کشور چندین طرح ترور علیه وی را کشف و خنثی کرده‌اند.

در 4 اوت 2018، هنگامی که مادورو در جمع هوادارنش در کاراکاس در حال سخنرانی بود از سوی یک پهپاد ناشناس مورد حمله قرار گرفت که با عکس العمل سریع نیروهای امنیتی جان سالم به در برد. پهپاد ساقط شد اما 7 نفر از نیروهای امنیتی نیز مجروح شدند.

مادورو در خصوص استقرار نیروهای نظامی ونزوئلا در مرز کلمبیا گفت: «هیچ گروه مسلحی نمی‌تواند آزادانه در ونزوئلا بماند. هیچ‌ جایگاهی برای خشونت کلمبیا در خاک کشور ما وجود ندارد».

نیروهای مسلح ونزوئلا در بازه زمانی 10 تا 28 سپتامبر (19 شهریور تا 5 مهرماه) رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را نزدیکی مرز کلمبیا برگزار کردند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا، پیش از برگزاری این رزمایش‌ها، با توجه به «تهدید حمله» کلمبیا به ونزوئلا، در منطقه مرزی، اعلام سطح نارنجی تهدید کرد.

دولت ونزوئلا، کلمبیا را به ایجاد یک گروه شبه نظامی برای مقابله با دولت ونزوئلا متهم و اعلام کرد که اسناد این پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهد کرد.

آمریکا در سال 2018، «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت. این درحالیست که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور چند ماه قبل از این تصمیم واشنگتن طی برگزاری یک انتخابات قانونی به قدرت رسیده بود.

از آن زمان دولت آمریکا به همراه برخی کشورهای منطقه به دنبال براندازی حکومت مادورو هستند و در این راه انواع و اقسام نقشه‌ها و توطئه‌ها از جمله تحریمهای سنگین اقتصادی، کودتا و.. را مورد آزمایش قرار داده‌اند که همه آنها با شکست مواجه شده است.

۱۳۹۸/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...