نسخه چاپی

چارچوب روابط ما با مسلمانان جهان بر اساس اصل برادری و امت واحده است

فعال اصولگرا با اشاره به پیام رهبر انقلاب به بشار اسد، گفت: چارچوب روابط ما با مسلمانان جهان بر اساس اصل برادری و امت واحده است.

به گزارش نما محمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیام رهبر انقلاب به بشار اسد مبنی بر اینکه «مردم سوریه خط قرمز ما هستند»، گفت: چارچوب روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر مسلمانان جهان همواره بر اساس اصل برادری و امت واحده جهان اسلام بوده است.

او ادامه داد: اهمیت این مسئله تا جایی است که حتی در قانون اساسی ما هم به جمله امت واحده اشاره شده است. از همین رو جبهه مقاومت توانسته است این یکپارچگی و همدلی گسترده را به نمایش بگذارد، پشت دشمنان اسلام را خم کند و توفیقات و پیروزی‌های متعددی را به دست آورد زیرا مبنای تعاملات جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از مرزهای جغرافیایی و براساس نگاه پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این است که «هرکس ندای استغاثه‌ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست».

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: این جملات بیش از هرچیز باعث این امر شده است که ما به فریاد مردم سوریه برسیم و در شرایطی که دشمنان در پی فتنه‌انگیزی و تلاش برای تصرف نرم کشور دوست و همراه ما (سوریه) هستند، در برابرشان قد علم کنیم.

اسلامی افزود: طبیعی است زمانی که براساس اخوت اسلامی یک نقطه همراهی شکل گیرد، همان اخوت هم خط قرمز همکاری ما با سایر کشورهای اسلامی خواهد شد؛ در نتیجه وقتی مبنای یاری ایران به سوریه نگاه فرامرزی ما به برادران مسلمانمان شود (که البته تامین کننده بلندمدت امنیت مرزهایمان هم خواهد بود)، همین نگاه چار چوبی برای حفظ رابطه مبنایی و خطوط قرمزمان خواهد شد و دولت همکارمان هم باید به آن خطوط قرمز احترام بگذارد.

فعال اصولگرا گفت: موضوعی که مشابه آن را درباره یمن شاهد هستیم که حمایت ما از مردم این کشور همواره حمایتی معنوی بوده و همچنین پشتیبانی ما از مردم فلسطین، عراق و دیگر بلاد اسلامی هم همواره براساس اخوت اسلامی بوده است. برای مثال اعتراض شدید مقام معظم رهبری نسبت به کشتار مسلمانان کشمیر نیز در همین چارچوب و یک اصل بلندمدت از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی تاکنون بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «این نگاه تا چه میزان باعث شده است که ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای شود؟» گفت: تعبیری را امام خمینی(ره) در این باره به کار بردند مبنی بر اینکه «اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را سیل می‌برد»؛ به بیانی دیگر جهان اسلام با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیارد مسلمان جمعیت قابل توجهی در جهان تشکیل داده است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست و قدرت بسیار بزرگی در جهان محسوب می‌شود.

اسلامی ادامه داد: دولت انگلیس هم از زمانی که متوجه قدرت جهان اسلام شد تلاش بر برهم زدن دوستی و مودت درونی آن داشت تا از این طریق از تبدیل شدن مسلمانان به یک اتحادیه و یک جمع منسجم جلوگیری کند. علاوه بر این، قراردادهای مرزی که پس از جنگ جهانی اول و دوم دنبال شد اکثراً از سوی انگلیس بود و همگی یک اصل واحد یعنی «تفرقه بیانداز و حکومت کن» را دنبال می‌کرد.

فعال اصولگرا گفت: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس خود همواره شعار وحدت جهان اسلام را سر داده و همین امر نیز منجر به شکل‌گیری بخش بزرگی از جامعه مسلمانان در زیر پرچم اسلام شده است؛ بنابراین به طور طبیعی این موضوع قدرتی را برای ما به ارمغان آورده است که در مناسبات اخیر منطقه‌ای نیز شاهد آن هستیم. از همین رو هم افرادی نظیر ترامپ و سران اتحادیه اروپا هرگز جرات نگاه چپ به ایران را ندارند و این در حالی است که پیش از این به آسانی در مناسبات داخلی ایران ورود می‌کردند، تا جایی که بدون توجه به دولت حاکمه سران سه قدرت جهانی اجلاس تهران را برگزار کردند و حتی شاه مملکت را هم به حساب نیاورند.

او در پایان خاطرنشان کرد: امروز قدرت جهانی ما ناشی از همان اتحاد و راهبرد درازمدت جمهوری اسلامی است که اگر بتوانیم دامنه آن را افزایش دهیم و این اتحاد را گسترده‌تر کنیم طبیعتاً به قدرتی بسیار بزرگتر از قدرت‌های بزرگ امروز جهان تبدیل خواهیم شد.

۱۳۹۸/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...