نسخه چاپی

گسترش مراودات تجاری در شرایط تحریم با عضویت در اتحادیه اوراسیا

عضو فراكسیون امید مجلس معتقد است در شرایط تشدید اعمال تحریم‌های آمریكا باید از ظرفیت‌ به وجود آمده به واسطه عضویت در اتحادیه اقتصادی اورسیا استفاده كنیم.

به گزارش نما، محمدرضا تابش با اشاره به اهمیت عضویت جمهوری اسلامی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تحولات جهانی، فرایند جهانی شدن و لزوم تعامل گسترده با دنیا ایجاب می کند به پیمان های اقتصادی بین‌المللی و منطقه‌ای بپیوندیم.

اخبار سیاسی- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: باید از ظرفیت کشور خود و سایر کشورها در جهت ارتقای منافع ملی به خصوص در بعد اقتصادی استفاده کنیم که عضویت در اتحادیه اوراسیا یکی از این ظرفیت ها است که به واسط تشابهات و اشتراکات فرهنگی میان کشورهای عضو ایجاد شده است و در نهایت در کنار دستاوردهای اقتصادی به دستاوردهایی در حوزه صلح و ثبات در منطقه نیز خواهد انجامید.

وی در ادامه سازمان تجارت جهانی را یک مرجع اقتصادی مهم دانست و افزود: لازم است هرچه سریع تر اقدامات قبلی در حوزه این سازمان مهم بین المللی تکمیل شود و در کنار آن به اتحادیه های اقتصادی منطقه ای از جمله اوراسیا که نقش بسیار مهمی به خصوص در شرایط تحریم دارد، پرداخته شود.

تابش ادامه داد: در شرایطی که اعمال تحریم های آمریکا تشدید شده است، از طریق کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می توانیم مراودات تجاری و اقتصادی خود را در سطح بین الملل گسترش دهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید بر مبنای اساسنامه اتحادیه اوراسیا و الزاماتی که زمان عضویت پذیرفتیم، گام برداریم، خاطرنشان کرد: اتحادیه اوراسیا ضوابط و مقرراتی را بر تجارت و اقتصاد کشورمان اعمال می کند که باید به این روند سرعت دهیم و گروه های تخصصی و مسئولان ذیربط در کشور با طرف مقابل تفاهم نامه هایی به امضا برسانند که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
به گزارش خانه ملت، جمهوری اسلامی ایران از چهارم آبان امسال عضو اتحادیه اوراسیا می‌شود و ۵۰۲ قلم کالا از ایران بدون تعرفه صادر خواهد شد.

۱۳۹۸/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...