نسخه چاپی

دیدار سفیر اتریش با محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر اتریش گفت: روابط با ایران می‌تواند در خروج اروپا از بحران اقتصادی مؤثر باشد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار با آقاي توماس باكس باوم، سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران، با اشاره به سابقه تاريخي ايران و اتريش و همكاري گسترده گفت: با استفاده از ظرفيت‌هاي مناسب دو كشور، اتريش مي‌تواند معبري مناسب براي تعامل بيشتر ايران و اروپا باشد و تعاملات و همكاري‌هاي سازنده در اين زمان، مي‌تواند آينده‌اي روشن را براي هر دو طرف به ارمغان آورد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به وضعيت اقتصادي موجود در اروپا و ايجاد راه‌حل‌هايي براي خروج از آن، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با موقعيت مناسب جغرافيايي در منطقه و خاورميانه و وجود زمينه‌هاي مختلف سرمايه‌گذاري، مي‌تواند عامل برون‌رفت اروپا از بحران اقتصادي فعلي باشد و روابط ایران و اتریش می تواند الگوی مناسبی برای این تحول باشد.

آقاي توماس باكس باوم، سفير اتريش در ايران نيز در اين ديدار با اشاره به تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران از سوي كشورهاي غربي گفت: در حال حاضر ممكن است راههاي مبادلات اقتصادي به سوي ايران به دليل تحريم‌ها در برخی از فعالیت ها ممکن نباشد، اما شركت‌هاي اتريشي به طور دائم درصدد همكاري و فعاليت در زمينه‌هاي غيرتحريمي ايران هستند.که زمینه های زیادی هم وجود دارد.

وي با ابراز رضايت از فعاليت‌ شركت‌هاي اتريشي در ايران افزود: شركت‌هاي كوچك و متوسط اتريش محصولاتي را توليد مي‌كنند كه به‌هيچ‌وجه به موضوعات نظامي و موشكي وموضوعات تحریم ها مرتبط نيست و اين شركت‌‌ها بدون هيچ مشكلي مي‌توانند اين محصولات را در بازار ايران عرضه كنند.

وي افزود: از پروژه‌هاي بزرگ ميان ايران و اتريش مي‌توان به همكاري در زمينه‌هاي کشاورزی، دارو و مترو اشاره كرد.

توماس باكس باوم اضافه كرد: بخش اقتصادي اتريش در اتحاديه اروپا يكي از مهمترين و بزرگترين بخش‌هايي است كه مي‌تواند زمينه همكاري‌هاي مثمرثمرتري براي ايران و حتي اروپا باشد.

۱۳۹۱/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...