نسخه چاپی

احتمال برگزاری انتخابات پیش از كریسمس

رهبر حزب كارگر انگلیس در خصوص زمان برگزاری انتخابات زودهنگام گفت كه احتمال زیادی برای برگزاری این انتخابات پیش از كریسمس وجود دارد.


به گزارش نما، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس روز یکشنبه (امروز) گفت که احتمال زیادی برای برگزاری انتخابات همگانی پیش از سال نو میلادی وجود دارد.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، کوربین در پاسخ به این سوال مبنی براینکه آیا او انتظار دارد، انتخابات پیش از کریسمس برگزار شود، گفت: «این یک احتمال قوی است. اما گوش کنید، ما برای هر زمانی آماده انتخابات هستیم.»

کوربین پیش از این در پاسخ به سوالی درباره جلسه احزاب مخالف برای برگزاری انتخابات همگانی گفته بود: «بحثی در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات همگانی انجام نشد اما بر سر دو چیز توافق حاصل شد. اول این‌که هرکاری که بتوانیم برای جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر انجام دهیم و دوم این‌که وقتی روشن شد که خطر خروج بدون توافق رفع شده است از برگزاری انتخابات حمایت کنیم. همه ما خواهان برگزای انتخابات هستیم. همه ما خواهان جلوگیری از برگزیت بدون توافق هستیم».

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد شد. با این حال جانسون بارها اعلام کرده است با توافق یا بدون توافق با بروکسل، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

۱۳۹۸/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...