نسخه چاپی

سفر فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به ریاض

نماینده سازمان ملل در امور سوریه به منظور دیدار با اعضای كمیته قانون اساسی از اپوزیسیون سوریه به ریاض سفر كرد.


به گزارش نما، طبق گزارش رسانه‌ها، گییر پدرسن، نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز شنبه به منظور دیدار با اعضای کمیته قانون اساسی از مخالفان سوری به ریاض سفر کرده است.

هیأت عالی مذاکره‌کننده مخالفان در حال برگزاری نشست‌هایی با اعضای کمیته قانون اساسی از هیأت اپوزیسیون سوریه است که این دیدارها در راستای مقدمه‌چینی برای مذاکرات ژنو در سی‌ام اکتبر (هشتم آبان) است.

سفر پدرسن به ریاض پس از تلاش‌های مکرر هیئت مذاکره‌کننده جهت ممانعت از فعالیت این کمیته قبل از این که آغاز به کار کند، صورت گرفته است. هیئت مذاکره‌کننده روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که تخلف‌های مشخصی در توافق تشکیل کمیته، مکانیسم‌ها و دستورکارهای فعالیت آن وجود دارد.

در مقابل، یکی از اعضای کمیته قانون اساسی از هیات مخالفان تصریح کرد که آنها تمامی انواع قانون اساسی‌ها و نحوه‌های حکمرانی را بررسی کردند و طی ۱۸ ماه برای انجام و تکمیل وظایفشان تلاش کردند.

در همین حال، هیئت مذاکره‌کننده مخالفان در نشست اخیر خود در ریاض "هادی البحرة" را به عنوان رئیس مشترک در کمیته قانون اساسی برگزید. همچنین نامزدهای خود برای کمیته تدوین قانون اساسی را تعیین کرد.
از سوی دیگر، اخباری از استعفاها در لیست جامعه مدنی منتشر شده است. منابعی در مخالفان سوری اعلام کردند که چهار تن از اعضای کمیته قانون اساسی از لیست جامعه مدنی کناره‌گیری کردند، اما تاکنون اظهارات رسمی درخصوص این امر مطرح نشده است. در همین راستا، منی خیتی، یکی از اعضای این کمیته در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: دعوت‌نامه‌ای برای مشارکت در این کمیته دریافت کرده است و وی رسماً اعلام کرد که در آن مشارکت نمی‌کند.

۱۳۹۸/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...