نسخه چاپی

علت ممنوعیت تردد موتور سیكلت در تونل

سرهنگ محمد رازقی رئیس مركز كنترل ترافیك پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت ممنوعیت تردد موتورسیكلت در تونل توضیحات زیر را ارائه كرد.


به گزارش نما، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل اظهار کرد: با توجه به اینکه تونل یکی از معابر حساس از لحاظ ترافیکی است و برای تردد داخل این معابر بایستی شرایط خاصی را راننده رعایت کند، تردد موتور سیکلت‌ها در داخل تونل‌های شهری ممنوع است.

اخبار اجتماعی-رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به علت این ممنوعیت افزود: با وجود خطراتی که در داخل تونل متوجه راکبین موتور سیکلت هست و احتمال تصادف، خطر و بعضی از تونل‌ها با توجه به آلودگی که وجود دارد احتمال اینکه راننده موتور سیکلت نتواند دقیق هوشیاری خودش را داشته و با هوشیاری کامل رانندگی کند و با توجه به اینکه موتور سیکلت وسیله نقلیه‌ای است که به راحتی وازگون می‌شود، اگر راکب آن لحظه‌ای غفلت کند و نتواند وسیله نقلیه را کنترل کند، به راحتی واژگون شده و راکب را در معرض خطرات جانبی قرار می‌دهد.

او گفت: به علت این موارد داخل تونل‌های شهری تهران تردد موتور سیکلت ممنوع است و توسط عوامل پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

سرهنگ رازقی بیان کرد: بعضی از تونل‌ها مانند توحید، این موضوع بیشتر حائز اهمیت است، چراکه هم وضعیت آلودگی داخل تونل توحید بالاست وهم طول آن به قدری زیاد است که موتور سیکلت و راکب آن احتمال مواجه شدن با این خطراتی که اعلام کردیم بیشتر است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما تصادفات زیادی را داخل تونل توحید داشته‌ایم که تعدادی از آن‌ها به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه منجر به تصادف جرحی و فوتی شده. همچنین بعضی اوقات به علت بالا بودن آلودگی در تونل توحید، راکب موتور سیکلت هوشیاری خودش را از دست داده و متاسفانه با دیواره تونل برخورد کرده که منجر به فوت راکب شده است.

او بیان کرد: توصیه می‌شود راکبین موتور سیکلت از داخل تونل‌ها تردد نکنند و خطراتی که اعلام شده انشالله متوجه آن‌ها نشود و تصادف و برخوردی به وجود نیاید.

۱۳۹۸/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...