نسخه چاپی

شیطنت برخی كشورها در دریای سرخ

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن تاكید بر ضرورت برخورد با آسیب زنندگان به نفت كش ایرانی "سابیتی" در دریای سرخ، گفت: طرح صلح هرمز جهت گیری خوبی را برای دستیابی به دوستی و برادری در منطقه مشخص كرده است.


به گزارش نما، سیدامیرحسین قاضی زاده‌هاشمی در واکنش به هدف قرار گرفتن نفت کش ایرانی "سابیتی" در دریای سرخ، گفت: متاسفانه این موضوع برای سومین یا چهارمین مرتبه رخ داده و موجب بروز حادثه برای نفتکش های ایرانی در این منطقه شده است.

اخبار سیاسی- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع چنین حادثه ای نشان دهنده بروز شیطنت توسط سعودی ها، اسرائیلی ها یا عامل دیگری در دریای سرخ است که باید با عامل این موضوع برخورد شود.

وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می رسد باید برای نفتکش ها و کشتی های ایرانی که از دریای سرخ خصوصا این منطقه عبور می کنند یگان پشتیبانی و همراهی اعزام شود.

لزوم همراهی و حمایت یگان های پشتیبانی از کشتی ها و نفتکش های ایرانی حاضر در منطقه دریای سرخ

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه یگان پشتیبانی می تواند از کشتی ها و نفتکش ها دفاع کند، اظهار کرد: در این بین پیشنهاد می شود کشتی ها و نفتکش ها پیش از اعزام به این منطقه از حیث امنیتی چک شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید کشورهای منطقه را به صلح و دوستی دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رییس جمهوری با پیشنهاد طرح صلح هرمز جهت گیری خوبی را مشخص کردند اما باید یادآور شد برای رسیدن به این مهم، ابتدا باید مقدمات دوستی و برادری فراهم شود.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفتکش ایران، نفتکش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفتکش (NITC) صبح روز (جمعه، ۱۹ مهرماه) در ۲ انفجار جداگانه که به‌طور احتمال بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های ۵ و ۲۰ : ۵ دقیقه صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی رخ داده، دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

۱۳۹۸/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...